بجنورد-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: در شبانه روز گذشته ۵۷ نفر مبتلای جدید به کرونا در استان بستری و ۲ نفر هم فوت شدند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی اظهار داشت: اکنون ۲۸۰ بیمار با علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد مردم استان ماسک می زنند، گفت: برخی افراد با وجود اینکه در وضعیت شکننده به سر می بریم اما همچنان نسبت به زدن ماسک کم توجهی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، نسبت به چند ماه گذشته کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با تاکید بر زدن ماسک و دوری از تجمعات خاطرنشان کرد: بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسم های عروسی و عزا، دورهمی های خانوادگی شرکت کرده اند و یا به سفر رفته اند و هم اکنون عموم موارد ابتلا بصورت خانوادگی است.

آمارهای رسمی نشان می دهد که در حدود ۱۴ ماه اخیر که استان خراسان شمالی شیوع ویروس کرونا را پشت سر می گذارد بیش از یک هزار ۱۶۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این خطه شمال شرق کشور جان خود را از دست دادند.

ویروس کرونا در استان خراسان شمالی از اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بجنورد شیوع یافت و این استان تاکنون سه موج از این بیماری را پشت سر گذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج وارد فاز چهارم شد. و در این مدت حدود ۲ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و در حدود دو ماه گذشته ۱۵۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

براساس آخرین رنگبندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون از هشت شهرستان استان خراسان شمالی، شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان های فاروج، جاجرم، گرمه و رازوجرگلان در وضعیت الگوی رنگ بندی زرد قرار دارند