ایلام - ایرنا -هفته گذشته انتخابات و پرداختن به مباحث پیرامون این همه پرسی عمومی در استان ایلام به شکل جدی تری بین مسوولان، رسانه ها و فضای مجازی پیگیری شد.

به گزارش ایرنا، استاندار ایلام اعلام کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا و برای حفظ سلامت رای دهندگان، شعب اخذ رای نسبت به دوره قبل ۱۳ درصد افزایش داشته و نیز انتخابات شورای شهر ایلام در بیش از ۱۰۰ شعبه به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

با اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه برگزار می شود اما جلسات هماهنگی برای برگزاری این همه پرسی گسترده از سوی مسوولان استان مدت هاست که در حال پیگیری و رصد است و در آخرین جلسه مربوط به انتخابات در هفته گذشته مقرر شد تمامی شعب و روستاهای با جمعیت زیاد پوشش آنتن دهی و مخابراتی آنها تامین شود.

استاندار ایلام از تمامی داوطلبان و هواداران آنها خواست: به علت کرونا از هرگونه تجمع و گردهمایی پرهیز کنند و از بسترهای فضای مجازی برای تبلیغات و معرفی خود به مردم استفاده کنند و با برپاکنندگان تجمع های مردمی برخود می شود.

کرونا دیگر موضوع روتین و مهم استان ایلام در هفته گذشته بود و طبق گزارش های دانشگاه علوم پزشکی هم اکنون شهرستان های ایلام، ایوان، آبدانان، چرداول، چوار، دهلران و دره شهر نارنجی و هلیلان، سیروان، بدره، ملکشاهی و مهران زرد هستند و عملیات واکسن به مردم بر اساس طبقه بندی سنی و اولویت ها همچنان ادامه دارد.

باتوجه به فصل گرما ساعات کاری ادارات در نقاط مختلف استان تغییر کرد و شهرستان های جنوبی از اول خرداد و شهرستان های شمالی از اول تیرماه مشمول قانون تغییر ساعات اداری شده اند.

شعب اخذ رای انتخابات در ایلام ۱۳ درصد افزایش یافت

استاندار ایلام با بیان اینکه ۸۴۷ شعب اخذ رای برای برگزاری انتخابات پیش رو در این استان پیش بینی شده است، گفت: این میزان نسبت به دور گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری روز جمعه در گفت وگویی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم در استان اندیشیده شده است، افزود: افزایش شعب اخذ رای با هدف رعایت شیوه نامه های کرونایی، فاصله گذاری اجتماعی و سهولت در دسترسی مردم به محل اخذ رای انجام گرفته است.

استاندار: برپایی تجمعات انتخاباتی در ایلام ممنوع است

استاندار ایلام گفت: برپایی تجمعات و تبلیغات انتخاباتی خارج از زمانبندی تعریف شده بدلیل احتمال شیوع پیک کرونا در استان ممنوع است و نامزدها در این راستا باید طبق دستورالعمل های ابلاغی به قانون عمل کنند.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در نشست ستاد استانی ستاد مقابله با کرونا استان اظهار داشت: با وجود اینکه مشارکت بالا و شور انتخاباتی لازمه برگزاری انتخابات است، اما نباید این مهم موجب سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و در نهایت شیوع پیک کرونا در استان شود.

انتخابات شورای شهر ایلام الکترونیکی برگزار می شود

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر در مرکز استان به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

سیدصادق موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر ایلام در بیش از ۱۰۰ شعبه اخذ رای به صورت الکترونیکی برگزار می شود اما انتخابات ریاست جمهوری همچنان در تمامی شعب استان به شیوه سنتی خواهد بود.

پوشش آنتن دهی شعب اخذ رای در ایلام تکمیل شود

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت: مخابرات و شرکت زیرساخت موظف هستند تا قبل از شروع رای گیری نسبت به تامین آنتن دهی و مودم مورد نیاز شعب اخذ رای اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سیدصادق موسوی روز چهارشنبه در بیستمین جلسه هماهنگی ستاد انتخابات استان ایلام اظهار داشت: باید زیرساخت روستاهای بالای ۲۰ هزار نفر و روستاهای پرجمعیت و نیز بخش های فاقد اینترنت و پوشش دهی تلفن همراه نظیر جزمان، بولی و سیوان هم در سریع ترین زمان ممکن فراهم شود.

ثبت نام داوطلبان شورای شهر ایلام برای تبلیغات پاکیزه آغاز شد

رییس اداره روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری ایلام گفت: داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ایلام از امروز تا دهم خردادماه فرصت دارند برای تبلیغات پاکیزه شهری ثبت‌نام کنند.

محمد سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه چسباندن هرگونه پوستر تبلیغاتی داوطلبان در سطح معابر شهری ممنوع است و تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود، بنابراین داوطلبان یا نماینده‌ آنها باید برای ثبت‌نام تبلیغات پاکیزه از امروز به شهرداری مراجعه کنند.

تبلیغات محیطی پیشگیری از کرونا در ایلام به ۴۰ درصد رسید

رییس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا ایلام گفت: تبلیغات محیطی پیشگیری از شیوع کرونا در استان به ۴۰ درصد رسیده که با نقطه مطلوب فاصله بسیاری دارد.

به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان اظهار داشت: ساده انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی سبب افزایش آمار بستری و فوتی های کرونا در چند روز اخیر شده است.

مهران در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شهرستان مهران نیز در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت و تعداد شهرستان های زرد استان به پنج مورد رسید.

دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ۶ شهرستان ایلام، ایوان، آبدانان، چرداول، دهلران و دره شهر نیز همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

۸۱ ابتلای جدید کرونا در ایلام شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۸۱ ابتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۳۸ هزار و ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۱ بستری جدید ناشی از کرونا نیز در مراکز درمانی بستری شدند و هم اکنون تعداد بستری های استان ۱۰۸ نفر است.

دستورالعمل تغییر ساعت کار ادارات ایلام ابلاغ شد

معاون توسعه منابع انسانی استاندار ایلام از ابلاغ دستورالعمل جدید ساعت کار ادارات در این استان خبر داد و گفت: در راستای تصویب نامه هیات وزیران به منظور تامین برق منازل مسکونی، مراکز تجاری، صنعتی و تولیدی، مدت فعالیت دستگاه های اجرایی تغییر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، معروف بسطامی در خصوص جزییات این خبر اظهار داشت: با توجه به افزایش قابل توجه دما، کمبود بارش ها و نزولات جوی، کاهش حجم آب مخازن نیروگاه های برق آبی، کاهش ظرفیت تولید نیروگاه ها و همچنین جلوگیری از قطع برق و مدیریت مصرف انرژی، ساعت کار دستگاه های دولتی این استان تغییر کرد.

موانع اجرای فاز دوم میدان نفتی آذر و چنگوله مهران رفع شود

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در خصوص صدور مجوز اجرای فاز دوم میدان نفتی آذر و چنگوله گفت: موانع اجرای این پروژه نفتی در شهرستان مرزی مهران باید هرچه سریعتر رفع شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نمایندگان حوزه شمالی استان ایلام با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و پیگیر مسائل و مشکلات استان در حوزه های مختلف شدند.

جدیدترین مرز ایران تیرماه در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای کشور گفت: تیرماه سال جاری مرز رازی واقع در آذربایجان غربی با وان ترکیه به عنوان جدیدترین مرز کشور راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، داریوش امانی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: ایران دارای ۲۴ مرز رسمی خشکی و آبی است که مهران به عنوان یکی از مهمترین مرزهای تجاری و مسافری ایران محل تردد بیش از ۶۰ درصد زائران و تجار به سمت عراق یا برعکس است که چندی پیش به منطقه آزاد تجاری ارتقا یافت.

رونق صادرات با تبدیل مهران به منطقه آزاد شتاب می گیرد

معاون ‌وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: استفاده حداکثری از مرز با توجه به تصویب منطقه آزاد تجاری مهران در شرایط کنونی اقتصادی و تحریم‌ها اهمیت زیادی دارد و باید از تمام ظرفیت‌های این مرز برای افزایش صادرات در بخش سوخت و کالا بهره گرفت.

به گزارش ایرنا، داریوش امانی روز چهارشنبه در بازدید از زیرساخت های مرز بین المللی مهران اظهار داشت: هدف از سفر به استان ایلام و شهرستان مرزی مهران انجام تعهداتی است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحث ستاد اربعین کشور متقبل شده است تا از نزدیک در جریان روند پروژه های در دست اجرا و نحوه پیشرفت آن ها و مسایل و مشکلات موجود آشنا شویم.

موتور تبلیغاتی دشمن سعی در القای ناامیدی مردم ایران دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: انتخابات ۲۸ خردادماه مهمترین روز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران خواهد بود چرا که موتور جنگ رسانه ای و تبلیغاتی دشمن از مدت ها پیش سعی در مایوس کردن مردم از مشارکت در انتخابات دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه روز جمعه ایلام اظهار داشت: دشمن با سوءاستفاده از شرایط کنونی کشور تمام تلاش خود را به کار بسته است تا مردم را از حضور در پای صندوق های رای دلسرد کند.

تفاهم نامه ۲۰۰ میلیارد تومانی با سازمان راهداری کشور منعقد شد

استاندار ایلام گفت: تفاهم‌نامه ای بین استانداری ایلام و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده کشور به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر معاون وزیر راه شهرسازی به این استان منعقد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری روز جمعه در خصوص جزئیات این تفاهم نامه اظهار داشت: ۶۰ درصد این اعتبار توسط سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور و از اعتبارات ملی و ۴۰ درصد باقیمانده نیز در استان تامین می شود که بصورت ۱۰۰ درصدی تخصیص می یابد.

۸۳۵ میلیارد ریال به پروژه های جهش تولید ایلام اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از اختصاص ۸۳۵ میلیارد ریال نقدینگی به پروژه های جهش تولید استان خبر داد و گفت: بخش اعظمی از این اعتبار برای پروژه های حوزه جهاد کشاورزی هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز جمعه در گفت و گویی افزود: اعتبار تخصیص یافته برای طرح های حوزه جهاد کشاورزی شامل تکمیل ایستگاه های پمپاژ های آب شهرستان سیروان، ولیعصر و زید وزرانگوش در بدره، کهره - داجیوند در هلیلان، خوشادول و گنبد پیرمحمد ملکشاهی، چم ژاب ارمو در دره شهر، تامین آب اراضی سیوان در ایلام هزینه خواهد شد.

استاندار ایلام با معاون اول رییس جمهوری دیدار کرد

 استاندار ایلام در ادامه دیدارهای هفتگی خود با مسوولان کشوری به دیدار معاون اول رییس جمهوری رفت و خواسته ها و مطالبات مردم استان را پیگیری کرد.

 به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، محمد نوذری روز دوشنبه در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان در حوزه های مختلف خواستار توجه بیش از پیش دولت به استان به ویژه در اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام شد.

استاندار: فضای سمعی و بصری ایلام برای برگزاری کنگره شهدا مهیا شود

استاندار ایلام با یادآوری اینکه ایثارگران به ویژه شهدا متعلق به کل جامعه هستند و همه افراد در قبال آرمان های شهدا و ایثارگران وظیفه دارند، گفت: فضای سمعی و بصری استان برای برگزاری کنگره شهدای ایلام در سال جاری باید مهیا و آماده شود.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در سومین جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام اظهار کرد: ایلام، استانی مظلوم در زمان دفاع مقدس است که این مظلومیت ایلام آن‌چنان که باید مورد توجه

قرار نگرفته و برگزاری کنگره شهدا، فرصتی مناسب و ارزنده برای معرفی استان جنگ دیده ایلام به کشور است.

مصرف برق در ایلام از حد مجاز گذشت

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: مصرف برق در این استان بیش از حد مجاز و نگران کننده است.

محمد شمالی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزارت نیرو با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه، محدوده مصرف برق را برای تمام استان‌ها تعریف نموده  است به طوری که در سال جاری تاکنون میزان مصرف برق از سوی مشترکان در برخی از شهرستان های ایلام از حد مجاز گذشته است.

محموله سلاح قاچاق در مرز دهلران ایلام کشف و ضبط شد

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: محموله قاچاق سلاح از اشرار و قاچاقچیان در حین عبور از مناطق مرزی دهلران، کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه اظهار داشت: صبح امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت با همکاری و رصد اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام و قرارگاه امنیتی حضرت ابوالفضل العباس(ع) سپاه خوزستان این مجموله سلاح قاچاق کشف و ضبط شد.

نزولات جوی در ایلام ۴۵ درصد کاهش یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: میزان نزولات جوی این استان در مقایسه با سال های اخیر ۴۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، احمد کرمی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات کم آبی استان اظهار داشت: امسال یکی از کم بارش ترین سالها در طول چند دهه اخیر استان ایلام است که در این راستا لزوم اتخاذ تمهیدات در ارتباط با مشکلات کم آبی بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

یک خط پروازی جدید به پروازهای فرودگاه ایلام اضافه شد

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: یک خط پروازی جدید از سوی شرکت هواپیمایی زاگرس به خطوط هوایی این فرودگاه اضافه شد.

محمد جواد یگانه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به درخواست ‌متقاضیان و هماهنگی های بعمل آمده استان، خط پروازی کیش - ایلام - کیش از سوی شرکت هواپیمایی زاگرس در فرودگاه ایلام برقرار شده است.

مجموعه شاهنامه کُردی ایلامی رونمایی شد

مجموعه داستان های شاهنامه کُردی ایلامی عصر دوشنبه به مناسبت بزرگداشت مقام شاعر پارسی گو حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و نویسندگان در دفتر انتشارات زاگرو رونمایی شد.

به‌ گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در آیین رونمایی از این مجموعه بیان کرد: معرفی کانون های محل اندیشه و برگزاری مراسم رونمایی کتاب در دفتر یک نشر می تواند در راستای معرفی هر چه بیشتر این مراکز موثر باشد.