زاهدان-ایرنا- جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان گفت: با اعزام تیم چشم‌پزشکی تخصصی در زاهدان یکهزار و ۵۳۶ نفر در حاشیه این شهر به طور رایگان معاینه و یکهزار و ۶۸ نفر عینک دریافت کردند.

فاطمه کمیلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در تداوم خدمات بی‌منت در قالب طرح شهید رهنمون در ۹ ماهه سال گذشته ۱۸ تیم تخصصی به ۲ هزار و ۴۸۳ نفر در زاهدان و دیگر تیم‌های پزشکی در سایر نقاط سیستان و بلوچستان خدمات درمانی به ۷۲۵ نفر در سیستان، ۲۳۵ نفر در سراوان و ۶۵۳ نفر درخاش ارائه کردند.
وثی افزود: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی سه تیم در مقوله بیماریابی ، نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و تیم حمایتی برای خدمت به افراد کرونایی تشکیل و به ارائه خدمات برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پرداختند.

جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان خاطرنشان کرد: برگزاری مانور مبارزه با کرونا، آموزش نکات بهداشتی در آرایشگاه‌ها، پمپ های بنزین، نانوایی‌ها و مطب دندانپزشکی، نصب بنر راه‌های انتقال و پیشگیری کرونا در مراکز یادشده، اهدای خون، ضدعفونی مدارس و مهدهای کودک‌، ویزیت و توزیع داروی رایگان، تراکت آموزشی و اهدای بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و موادضدعفونی و دستکش از دیگر اقدامات انجام شده در مقابله با این ویروس در جامعه به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: تهیه وتوزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، گندزدایی و ضدعفونی روستاها و مراکز مختلف به‌ویژه خانه بیماران کرونایی، ارائه آموزش‌های مقابله با این ویروس، غربالگری و ویزیت رایگان بیماران، اعزام تیم‌های آموزشی به مناطق کم برخوردار و حاشیه‌نشین، بررسی برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی در صنوف مختلف آرایشگاه‌ها و نانوایی‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله اقداماتی است که تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.
کمیلی خاطرنشان کرد: پارسال ۲۰۲ بسته معیشتی، یکهزار و ۳۵۰ قوطی شیر پاستوریزه و یکهزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده توزیع و ۱۰۷ خانه بیمار ضد عفونی، سه هزار و ۵۰۰ عدد ماسک توزیع، تب سنجی ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار، اهدای ۱۲ دست لباس ایزوله، اهدای داروی رایگان، اعزام تیم‌های تخصصی به مناطق محروم و دور افتاده و اهدای ۸۰۲ عدد عینک از دیگر اقدمات به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل این اپیدمی از راه مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی به اجرا در آمد و انتظار می‌رود شهروندان تلاش مضاعفی کرده تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این ویروس منحوس باشیم.

 جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان ادامه داد: از آنجایی که موضوع بهداشت و درمان یکی از نیازهای مناطق محروم و کم‌برخوردار به شمار می‌رود بسیج جامعه پزشکی در این میان گام‌های موثری ایفا کرده به گونه‌ای که از آغازین لحظات شیوع ویروس منحوس کرونا دوشادوش کادر درمان ایستادگی کرد.