یزد- ایرنا- رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به حاشیه های تغییر کاربری یک کارخانه در شهر تفت گفت: با هر گونه تغییر کاربری کارخانه مخالف هستیم و دستگاه قضایی استان همان مواضع دادستان سابق و فرماندار تفت را دارد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی دهشیری روز شنبه در آیین معارفه رییس جدید دادگستری و دادستان شهرستان تفت افزود: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود تعطیلی و تغییر کاربری کارخانه ها را خیانت خواندند که هرچند مالکیت اشخاص مهم است ولی این اراضی باید در زمینه تولید فعال باشد و اجازه مسکونی کردن آن را نمی دهیم.

وی به شرایط خاص شهرستان تفت و حضور جمعیت قابل توجه در ایام تعطیل پرداخت و گفت: جمعیت شناور و شرایط ییلاقی امکان بروز جرائم را افزایش می دهد و باید دستگاه های مسئول رصد و نظارت بیشتری داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان تصریح کرد: جهت نظارت بیشتر لازم است نیروی انتظامی مرکز استان نیروهایی را جهت پشتیبانی بهتر و بیشتر در راستای برقراری امنیت اجتماعی به شهرستان گسیل کند.

وی با اشاره به حرکت جهادی در قوه قضائیه جهت کاهش تعداد پرونده ها، گفت: طی دو سال گذشته ۳۰ هزار پرونده در استان یزد با اتقان کامل مختومه شد.

دهشیری خطاب به رئیس جدید دادگستری تفت خواهان تکریم ارباب رجوع شد و افزود: یک روز از هفته وقت خود را برای شنیدن سخنان مردم خالی کنید.

وی بر ضرورت راه اندازی و ترویج سامانه نوبت دهی در دادگستری تفت تأکید کرد و گفت: این سامانه سبب می شود مردمی که از مناطق روستایی و راه دور می آیند وقت شان تلف نشود.

رییس دادگستری استان بر آمادگی دستگاه قضایی استان جهت راه اندازی دفاتر خدمات قضایی در مراکز روستایی و دهستان های پرجمعیت تفت خبر داد تا در صورت نیازمندی نسبت به ایجاد آن اقدام می شود.

فرماندار تفت هم در این مراسم گفت: ییلاقی بودن شهرستان و حضور جمعیت شناور شرایط دشواری را برای دستگاه های خدمت رسان و شرایط خاصی برای دستگاه قضایی پدید آورده است.

علیرضا نوکار اضافه کرد: در عرصه منابع طبیعی، تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز پرونده های زیادی در شهرستان تشکیل شده است که امیدواریم زمینه توسعه قضایی با ایجاد شعبه حقوقی در دادگستری تفت فراهم شود.

وی همکاری و تعامل مسئولان شهرستان به ویژه شورای تأمین را ظرفیت خوب فعالیت در تفت عنوان و ابراز امیدواری کرد تا با حضور رییس جدید دادگستری و دادستان جدید تفت تعامل بهتری برقرار شود.

در این مراسم از زحمات مهدی زارعی، رییس دادگستری سابق تفت تجلیل و ابوالفضل زارع بیدکی به ریاست دادگستری تفت منصوب و همچنین سید ابراهیم اقبالی جایگزین رضا ملکی به عنوان دادستان تفت شد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.