به گزارش ایرنا ، احمد حسین زادگان روز شنبه در آئین تجلیل از مدیران برتر روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان افزود : کارکنان و مسئولان روابط عمومی باید تحلیل محتوایی صحیح از شرایط سازمانی و مخاطبان اصلی آن داشته باشند. باید فارغ از این که در کدام یک از گرایش سیاسی دولت ها قرار دارند ، به ماموریت های اصلی خود توجه کنند ، چرا که مهم ملت و کشور است ، پس اگر انتقادی از سر دلسوزی و منصفانه مطرح می شود ، مدیران باید پذیرای آن باشند.
وی با بیان این که در حال حاضر مشکل اصلی واحدهای روابط عمومی این است که تحلیل صحیحی از وضعیت زمانی و سیاسی و اجتماعی جامعه ندارند ، بیان داشت : همواه شرایط اجتماعی و سیاسی باید مدنظر عناصر روابط عمومی باشد. این مجموعه در صورتی که به وظایف سازمانیش و حرفه ایش توجه کند ، می توان نقش موثری در کوران مشکلات جامعه مانند شرایطی که طی ۲ سال گذشته کشور به خاطر تحریم ها و همزمانی آن با کرونا دچارش شد ، ایفاء کند.
استاندار مازندران توضیح داد : کرونا و تحریم شرایط مشارکت و ایستادگی و وحدت مردم را دوچندان کرد و اکنون که انتخابات مهمی را پیش رو داریم ، روابط عمومی ها باید بیش از پیش به وطیفه خود پایبند باشند.
وی افزود : روابط عمومی ها باید به آستانه تحمل افکار عمومی ، خطرات آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی و از طرفی فرصت های استفاده از فناوری های ارتباطی جدید توجه جدی داشته باشند چرا که نقششان در این زمینه ها در مجموعه مدیریت سازمانی محوری است.
حسین زادگان گفت : مدیران دستگاه های اجرایی نیز همواره باید در انتخاب مدیران روابط عمومی دقت زیادی داشته باشند و از افراد کارشناس ، نخبه و پرتلاش استفاده کنند چون اگر روابط عمومی در یک مجموعه به عنصر زمان در تحلیل محتوای مسایل توجه نکند ، افکار عمومی را دچار انحراف می کند.
وی حفاظت محیط زیست ، زمین های کشاورزی ، اقتصاد دریایی، بازرگانی بین المللی ، صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی ، اهمیت روابط مازندران در استتفاده از ظرفیت اوراسیا ، بنادر دریایی ، حفظ راه و توسعه آن را از ظرفیت های به دست آمده در دولت تدبیر و امید در مازندران برشمرد و افزود : اطلاع رسانی به مردم در باره این دستاوردها به نگاه به گذشته و ترسیم چشم انداز آینده از وظایف اصلی روابط عمومی ها است که سبب ایجاد امید و نشاط در جامعه خواهد شد .
استاندار مازندران با تاکید بر این که برای اطلاع رسانی و تبلیغ عملکرد دستگاه های مختلف در استان طی هشت ساله دولت تدبیر و امید به اندازه کافی شاخص های آماری وجود دارد ، تاکید کرد : نیازی به تعریف و تمجید توخالی نیست . تعریف و تمجید بدون مطالعه و غیر واقعی از وضعیت بسیار خطرناک تر از سکوت است چرا که تعریف های غیر واقعی از مدیر و یا کارشناسان دستگاه های اجرایی از سوی روابط عمومی ها فاجعه بار خواهد بود.
وی افزود : روابط عمومی ها باید جامعه هدف را به درستی بشناسند. ارتباط روابط عمومی با رسانه ها نیز یکی از ماموریت مهم است که باید مورد اهتمام قرار بگیرد. رسانه ها نقش اصلی را در اطلاع رسانی به مردم بر عهده دارند و نمایندگان افکار عمومی هستند. بی توجهی به رسانه ها از سوی روابط عمومی ها و استفاده نکردن از این ظرفیت برای دستاوردهای سازمانی نه تنها سبب خسران جامعه می شود ، بلکه بیشترین آسیب را به خود مجموعه مدیریتی خواهد زد.
حسین زادگان با تاکید بر این که روابط عمومی ها در ماموریت های درون سازمانی هم باید کوشا باشند ، گفت : آنان باید از نقد رسانه ها استفاده کنند. باید از ایده ها و انتقاد صحیح و دلسوزانه استقبال شود و انتقادهای درست باید بدون کمی و کاستی و تعارف به مدیران و کارشناسان نهادها انتقال یابد تا راه برای اصلاح باز شود.
ساری در گردشگری ۲۰۲۲ اکو رقیب دیگر شهرهای مازندران نیست
استاندار مازندران همچنین از مدیران و کارشناسان روابط عمومی های دستگاه های مختلف استان خواست تا رویداد گردشگری ۲۰۲۲ اکو را که مازندران میزبان آن است جدی بگیرند و تاکید کرد : رویداد گردشگری ۲۰۲۲ اکو فرصتی برای جذب سرمایهگذاران و ایجاد تحول در گردشگری بین المللی استان است و صد البته تمامی شهرهای استان با توجه به برخورداری از موقعیتهای ممتاز گردشگری مهم هستند ، اما این که ساری به عنوان مرکزیت گردشگری اکو معرفی شده است نباید مورد اعتراض قرار بگیرد.
حسین زادگان توضیح داد: ساری به عنوان مرکز استان پیشانی استان است و در همه استان ها به مرکز استان توجه ویژه می شود ، پس توقع داریم رسانه ها و روابط عمومی ها دستگاه های اجرایی به این بخش اهتمام ویژه داشته باشند.
وی تاکید کرد : به هیچ عنوان ساری به عنوان مرکز استان اصلا در گردشگری ۲۰۲۲ اکو رقیبی برای دیگر شهرهای استان مازندران نیست. گردشگری برای همه استان است ولی باید بپذیریم که مرکز استان پیشانی آن به حساب می آید. لازم است روابط عمومی دستگاه های مختلف ، مازندران را کلانشهر ببینند. طبیعت و جاذبه های گردشگری ، صنایع دستی ، میراث فرهنگی و تاریخی در همه نقاط متفاوت است پس باید ظرفیت های هر منطقه به درستی مطالعه و اطلاع رسانی و تبلیغات شود.
پیشنهاد میزبانی مازندران به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی موسوم به اکو با عنوان رویداد ساری ۲۰۲۲ اوایل سال ۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیات وزیران کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید. این رویداد از آذر ماه سال ۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایعدستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لگو ، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.
کارشناسان اقتصادی بر این اعتقادند که با توجه به ظرفیتهای بالقوه و بالفعل مازندران برای جذب گردشگر و همچنین قرارگیری در خوش آب و هواترین منطقه خاورمیانه و آسیای غربی، پایتختی این استان برای رویداد گردشگری ۲۰۲۲ اکو می تواند تحولی شگرفی در گردشگری بین المللی استان ایجاد کند.
سازمان همکاری اقتصادی بهطور مخفف اکو یک سازمان اقتصادی منطقهای است که سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۳۴۳ (۱۹۶۴) نخستین بار آن را پایهریزی کردند. هم اکنون تعداد ۱۰ کشور امروز عضو سازمان همکاری اقتصادی هستند.
تجلیل از ۱۵ مدیر برتر روابط عمومی
در این نشست همچنین استاندار مازندران از ۱۵ تن از مدیران برتر روابط عمومی دستگاه های اجرایی مازندران تجلیل کرد. این مدیران با برگزاری نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر مازندران انتخاب و معرفی شدند.
نخستین جشنواره روابط عمومیهای برتر مازندران سال گذشته با هدف پویایی و شکوفایی هنر و دانش روابط عمومیهای استان برگزار و نفرات برتر بر اساس رای هیات داوران انتخاب شدند ، ولی به خاطر محدودیت های کرونایی، مراسم اختتامیه آن به تعویق افتاد تا این که امروز برگزار شد .
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران هم در این مراسم گفت : نخستین جشنواره روابط عمومیهای برتر مازندران در بخشهای مطالعات اجتماعی، انتشارات، ارتباط الکترونیک، تبلیغات، ارتباط رسانهای، فرهنگ سازی درحوزه فعالیتهای سازمانی برای آگاه سازی افکارعمومی و فعالیتهای فرهنگی، کارشناس برتر، دیپلماسی، ترویج کالای ایرانی و فعالیتهای نمایشگاهی برگزار شده است.
عباس مهدوی با اظهار این که جشنواره در سرفصل های رقابتی، آموزشی، کارگاههای آموزشی، همایش تخصصی تولید محتوا و نمایشگاه فعالیت خلاقانه برگزار شد ، افزود : این جشنواره آغازی برای شناسایی روابط عمومی های فعال و صاحب اثر در حوزه های مختلف ارتباطات رسانه ای است و امیدواریم با معرفی و تجلیل از افراد برگزیده، زمینه تقویت این بخش فراهم شود.
در این مراسم از مدیران روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش ، دانشگاه مازندران ، شرکت گاز ، حوزه علمیه خواهران مازندران ، اداره کل راهداری و پایانه حمل نقل ، شرکت آب و فاضلاب ، شرکت شهرک های صنعتی ، اتاق بازرگانی ، سازمان همیاری و شهرداری ها ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، شرکت توزیع برق مازندران منطقه ساری ، اداره کل استاندارد ، صنعت ، معدن و تجارت ، برق منطقه ای ، شعب سرپرستی بانک ملی مازندران و مدیر روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا تجلیل به عمل آمد.
همچنین در این مراسم از مدیران روابط عمومی شهرداری های رامسر ، ساری ، نوشهر ، قائشمهر و بهشهر نیز تجلیل شد.
در این مراسم از مدیران کل امور شهری استانداری ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، راهداری و حمل و نقل پایانه ها و مدیر کل شیلات مازندران به عنوان حامیان جدی واحد روابط عمومی ها تقدیر شد .