بجنورد- ایرنا- افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در خراسان شمالی خاموشی ها را یکماه پیش از شروع فصل تابستان به این خطه شمال کشور برگرداند.

معاون بهره برداری  شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت : به دلیل افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در روزهای گذشته ، جدول زمانبندی خاموشی مشترکان خانگی در این استان تدوین و امروز اول خردادماه رنگ اجرایی به خود گرفت.
محمد دره کی عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای مدیریت اضطراری ، برنامه قطع برق در تمام شهرستان های خراسان شمالی تدوین و این برنامه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ شب به عنوان زمان پیک مصرف اجرا می شود.
وی مدت زمان برق خاموشی را برای مشترکان حداقل ۶۰ و حداکثر ۱۲۰ دقیقه اعلام کرد و اظهارداشت : چنانچه افزایش میزان مصرف برق در این استان ادامه یابد، قطعا این جدول زمانبندی خاموشی ها تا ساعت ۲۲ تمدید خواهد شد.
معاون بهره برداری شرکت برق استان خراسان شمالی اظهارداشت : شهروندان با نصب اپلیکشن " برق من " می توانند در جریان جدول زمانبندی خاموشی مناطق سکونت خود در شهرستان های استان قرار گیرند.
دره کی تنها راهکار برای حذف و یا کاهش جدول خاموشی های برق را صرفه جویی از سوی مشترکان این استان اعلام کرد. 

هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند به طوری که   از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری آن حدود ۳۶۷ هزار خانوار این استان مشترک  برق هستند  که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات نیز می رسد.
همچنین طبق آمار  ۵۳ درصد مشترکان خانگی در استان خوش مصرف، ۳۰ درصد کم مصرف و تنها ۱۷ درصد پر مصرف هستند.