تهران- ایرنا- «نیکلا هادوا» تحلیلگر ارشد شیلیایی روابط بین الملل با تاکید بر دست برتر فلسطین در جنگ ۱۲ روزه گفت: رژیم صهیونیستی از سلاح قدرتمندی چون دلیری و مقاومت فلسطینی‌ها بی‌بهره است اما همزمان جنبش مقاومت فلسطین نیز با سلاح‌های پیشرفته قدرتمندتر شده است.

به گزارش یکشنبه ایرنا، «نیکلا هادوا» تحلیلگر روابط بین الملل و کارشناس مسائل غرب آسیا از شیلی در گفت و گویی با ایرنا، با اشاره به آتش بس میان فلسطین و اسرائیل و تغییر موازنه قدرت در سرزمین های اشغالی گفت: امروز تقویت و تجهیز جبهه مقاومت فلسطین به سلاح های پیشرفته و شجاعت، پیام مهمی به جهان فرستاد و افسانه موهوم شکست ناپذیری را در باور ارتش صهیونیستی متزلزل کرد.

تحلیلگر مسائل خاورمیانه تصریح کرد: امروز تقویت و تجهیز جبهه مقاومت فلسطین به سلاح های پیشرفته، پیام مهمی به جامعه جهانی و رژیم اشغالگر قدس فرستاده است: ازجمله اینکه مصونیت اسرائیل در برابر اقدامات جنایتکارانه خود به نقطه پایان نزدیک شده و ارتش صهیونیستی که دم از شکست ناپذیری می زد امروز شاهد واقعیت تلخی در برابر این افسانه موهوم در خاورمیانه است. آن روزهای غرور جای خود را به ترس و ناآرامی داده و آینده تاریک این رژیم که تنها به اقدامات ظالمانه و مستکبرانه خود تکیه کرده بود، حالا آشکار شده است. اسرائیل دیگر مثل سابق نیست و دوره جدیدی آغاز شده است. تفاوت‌های نظامی میان مقاومت و رژیم صهیونیست رنگ باخته اند؛ در حالی که جنبش مقاومت با سلاح های پیشرفته قوی تر شده، رژیم صهیونیست از سلاح قدرتمندتری در دستان فلسطینی ها بی بهره است و این سلاح پرقدرت که با هیچ پولی نمی توان آن را به دست آورد، شجاعت و دلیری است.

این تحلیلگر ارشد روابط بین الملل در رابطه با واکنش غرب در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: حاکمان غربی که خود باعث ایجاد پایگاه نظامی سلطه طلبی موسوم به صهیونیسم در خاورمیانه بوده و از آن حمایت کرده اند، نمی توانند دم از حقوق انسانی فلسطینی ها بزنند؛ آنها مانند مردم این کشورها نیستند که در خیابانها بخاطر ملت مظلوم فلسطین علیه جنایات صهیونیسم و امپریالیسم تظاهرات کنند. زیرا دولت ها و احزاب سیاسی آمریکا و اروپا که با لابیگری و سرمایه گذاری صهیونیسم بر سر قدرت هستند، تحت تسلط نظام مالی صهیونیسم بوده و اختیار و استقلال لازم برای محکوم کردن جنایت های رژیم آدم کش خود در آسیای غربی را ندارند.

به عقیده هادوا تنها راه حل مسئله فلسطین یک چیز است: صلح همراه با عدالت، زیرا بدون عدالت صلحی نیز وجود نخواهد داشت. این عدالت نیز تنها با پایان عمر رژیم اشغالگر قدس و پایان ایدئولوژی صهیونیسم تحقق می یابد. تنها در این صورت، امید بازگشت ملت مظلوم فلسطین به سرزمین خود و بازسازی تخریب های ناشی از جنایت های صهیونیستی وجود خواهد داشت و تنها در این صورت یهودیانی که پیش از ورود گروه های اشغالگر در این سرزمین می زیسته اند می توانند با صلح و آرامش در کنار مسیحیان و مسلمانان به همزیستی مسالمت آمیز خود که با انحصارطلبی نژادپرستانه صهیونیستی منافات دارد، ادامه دهند. جامعه یهودیان امروزه آگاه شده تا بازیچه امیال استعماری و سلطه طلبانه صهیونیسم که هیچ ارتباطی با دین یهودیت ندارد، قرار نگیرد.

وی درباره مقابله اسرائیل با روشنگری‌های رسانه ای، به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان خبرگزاری های بین المللی در سرزمین های اشغالی اشاره کرد و گفت: رژیم کودک کش اسرائیل سعی در خاموش کردن صدای رسانه های بین المللی داشت که جنایت های آنها علیه فلسطینیان را افشا می کردند تا از این طریق، به خبرگزاری های غربی طرفدار صهیونیسم امکان دهد اخبار را همانطور که حاکمان اسرائیلی می خواهند تحریف و سانسور کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین درخصوص عدم اقدام جدی جامعه جهانی و سازمان ملل برای حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین تصریح کرد: جامعه جهانی که به غلط این نامگذاری روی آن صورت گرفته و به طور خاص سازمان ملل، متعلق به همه جوامع و کشورهای جهان نیست؛ بلکه سازمانی همسو با امپریالیسم و قدرت های غربی است که از حق وتوی خود برای کمک به مصونیت رژیم صهیونیستی و پایداری نظام آپارتاید و نژادپرستی اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین استفاده می کند.

این سازمان فراتر از اظهارات ظاهرفریب و دورویانه در عمل هیچ اقدام واقعی انجام نمی دهد و این به دلیل سلطه سازمان های صهیونیستی بر منابع رسانه ای و نظام سرمایه داری حاکم بر دولت های غربی و منافع مشترک آنهاست.

وی همچنین افزود: در حالی که رویکرد این به اصطلاح جامعه جهانی متفاوت از دیدگاه بسیاری دیگر از کشورهای جهان در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین بوده است. اما این رویکرد همچنان بر دیگر ملت های دنیا، چه از طریق قدرت اقتصادی یا اقدامات قهری سلطه افکنده و روابط و منافع مشترک غارتگران مردم جهان سوم را شکل می دهد.

سازمان ملل اساسنامه و قوانین خود را اجرا نمی کند و متعهد به وظایف و تعهداتی که برای ایفای آنها ایجاد شده نیست و در عمل از بسیاری از تجاوزات و تحریم های ظالمانه علیه کشورهای قربانی و مظلوم چشم پوشی می کند.

نظامی‌های اشغالگر صهیونیست از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه حملات و تجاوزهای وحشیانه خود به باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که در نتیجه جنگ ۱۲ روزه، ۲۴۸ فلسطینی شهید شدند که از این تعداد، ۶۶ نفر کودک، ۳۹ نفر زن و ۱۷ نفر سالمند بودند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست سه ساعته آتش بس را در این درگیری پذیرفت.