به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد مهدی اسماعیلی درباره فرایند این طرح اظهار داشت: فرایند آن در سه حوزه تامین محتوا، انتشار گسترده محتوا و بازی های رایانه ای تحقق یافت.
وی یادآور شد: در زمینه تامین محتوا، بیش از ۱۱۰ فیلم کوتاه، پویانمایی، موشنگرافی و تیزر تولید و بیش از ۵۰۰۰ اثر قابل انتشار، در قالب جشنواره یاریگران زندگی گردآوری شده است.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد افزود: در بخش انتشار محتوا، هم اقداماتی همچون بیش از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار بازدید از محتوای منتشر شده بر بستر شبکه های اجتماعی و کانال های مربوطه، بیش از ۱۴۰ هزار بازدید محتوای منتشر شده در کانال های آپارات و تماشا، بیش از ۳۰۰ هزار بازدید محتوای منتشر شده بر بستر صفحات وب سایت ها، بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بازدید محتوای منتشر شده بر بستر اپلیکیشن های موبایل، بیش از ۴ میلیون بازدید محتوای منتشر شده بر بستر بازی های رایانه ای انجام شده و در نهایت چهار بازی رایانه ای تحت اندروید با نام نقاب، راننده حرفه ای، ویزیت و نبرد شیشهای آماده انتشار است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰، مرحله دوم طرح یاریگران زندگی در فضای مجازی، معطوف به انتشار جامع، گسترده و هوشمند محتوا برای بیش از ۴۰ میلیون مخاطب، راه اندازی ۵ آموزشگاه مجازی، تبلیغات محیطی بر اساس فناوری واقعیت افزوده (AR) و تولید بازی بر اساس فناوری واقعیت مجازی (VR) خواهد بود.
وی یادآور شد: با توجه به افزایش گستردگی جشنواره در دومین دوره؛ از ظرفیت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، کانون پرورش فکری کودکان و ادارهکل مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
تهران-ایرنا- مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت فناوریهای نوین رسانهای؛ از پایان یافتن مرحله اول طرح یاریگران زندگی در فضای مجازی خبر داد و گفت: این طرح در سال ۱۳۹۹ آغاز و اکنون با موفقیت به اتمام رسید.