تهران – ایرنا – نیروهای اشغالگر آمریکایی در ادامه چپاول ثروت مردم سوریه ۳۵ کامیون حامل گندم از این کشور به عراق انتقال دادند.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) ، نیروهای آمریکایی امروز (دوشنبه) بار دیگر و در ادامه دزدیدن منابع ملی سوریه، ۳۵ کامیون پر از گندم را از استان الحسکه به مقصد کشور عراق بارگیری کردند.

این کامیون ها پس از سرقت گندم های سیلوی «تل علو» در منطقه «الیعربیة» استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه از مسیر گذرگاه غیرقانونی «الولید» وارد عراق شدند.

شنبه گذشته نیز نیروهای اشغالگر آمریکایی ستونی متشکل از ۱۵ کامیون پر از گندم را از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به عراق انتقال دادند.

اشغالگران آمریکایی روز گذشته (یکشنبه) هم کاروانی متشکل از ۸۶ دستگاه خودرو جنگی از جمله تانک، نفربر و کامیون های پر از تجهیزات نظامی و مواد تدارکاتی را از عراق و از مسیر گذرگاه غیرقانونی الولید به پایگاه های خود در حومه الحسکه وارد کردند.

در پیوند با این موضوع نیز، وزیر امور خارجه سوریه گفت که آمریکا منابع سوریه را غارت و با وارد کردن سلاح به کشور از گروه های تروریستی حمایت می کند.

فیصل المقداد یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری المیادین افزود که حمله آمریکا و هم پیمانانش به کاروان های نفت در سوریه، لکه ننگی بر پیشانی آنهاست.