بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید تجسم رعایت اخلاق باشند و از بی‌اخلاقی در انتخابات پرهیز کنند و مردم نیز اخلاق انتخاباتی را از کاندیداها مطالبه کنند و بدانند که آنها که بدنبال ایجاد فضای غبارآلود در انتخابات هستند، دلسوز مردم نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده روز دوشنبه در جمع استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان اظهار داشت: مردم اخلاق انتخاباتی را از کاندیداها مطالبه کنند و بدانند کسانی که بدنبال ایجاد فضای غبارآلود در انتخابات هستند، دلسوز مردم نیستند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان وظیفه تشخیص صالح و مردم وظیفه انتخاب اصلح را دارند، لذا تبیین شاخص‌ها برای مردم در انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد و صیانت از اخلاق در این عرصه اهمیت هرچه بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: میزان مشارکت و حضور در انتخابات در شرایطی که رسانه‌های بیگانه به دنبال کاستن از این حضور هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همراستایی برخی افراد کوته‌فکر داخلی که تأیید صلاحیت نشدن خود را سبب مشارکت نکردن مردم در رای گیری می‌دانند، نشانه شکل‌گیری یک فتنه است.

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: به نظر می رسد فتنه اکبر در پیش است که چند بُعدی است و اگر رخ دهد آسیب‌های فراوانی در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان داشت: باید عمق بصیرت خود را افزایش دهیم تا این فتنه در نطفه خفه شود و این امر با افزایش آگاهی و بصیرت جامعه محقق شدنی است.

به گفته وی، جریان مقاومت در منطقه وارد مرحله نوینی شده که عزم و اراده بزرگی در تحولات جهانی نیاز دارد تا کانون مقاومت در منطقه یعنی ایران بتواند با اقتدار و ثبات ویژه‌ای در تحولات نقش‌آفرینی کند، بنابراین بدانید دشمن برای این دوره از انتخابات جمهوری اسلامی ایران برنامه دارد تا از قدرت ملت ایران بکاهد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه میدان سبب قوت و قدرت دیپلماسی می‌شود، گفت: ایجاد دوگانه دیپلماسی و میدان حرفی سطحی بود زیرا کشوری دست برتر و قدرت دارد که میدان را در دست داشته باشد.

فتح خرمشهر سبب ثبات در کشور شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرهای فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر نماد مقاومت بود که با آزاد شدن آن تراز مقاومت ملت ایران تغییر یافت و سبب یک ثبات در کشور شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان داشت: پس از فتح خرمشهر معادلات سیاسی در منطقه تغییر کرد و ثبات حاصل از این توفیق سبب شد جریان‌های برانداز داخلی هم متوجه قدرت اراده ملت شوند و آرام گیرند و بساط بسیاری از آنها نیز جمع شد.

وی ادامه داد: شکل‌گیری مقاومت در ابعاد و اندازه‌های کنونی محصول فتح خرمشهر است و معادله جنگ با فتح خرمشهر به نفع ملت ایران تغییر کرده و صدام نیز لحن خود را نسبت به ملت ایران تغییر داد.

وی افزود: بسیاری از یاوه‌گویی‌های صدام پس از آن رنگ باخت و کشورهای منطقه متوجه شدند که قدرت صدام، تصویری ساختگی و دروغین بوده است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: این پیروزی بر افکار عمومی منطقه اثر گذاشت و حمله صدامیان به ملت ایران و تحمیل جنگ به ملت ایران سبب شد تا ظرفیت‌های خود را بشناسیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد: بر سر سفره با برکت دفاع مقدس نشسته‌ایم و انبوهی از دستاوردهای نظامی و تکنولوژیکی، قدرت رزم و تاکتیک‌های رزم جدید و خودباوری از جمله دستاوردهای دوران دفاع مقدس و مقاومت ملت ایران است.

شکل گیری مقاوت از ثمرهای دفاع مقدس است

وی اظهار داشت: از جمله ثمرهای دیگر دفاع مقدس در شکل‌گیری مقاومت در منطقه قابل مشاهده است.

امام جمعه بندرعباس در ادامه به مساله فلسطین و غرب آسیا اشاره کرد و گفت: قلب دنیا، شمال آفریقا و غرب آسیا بوده و قلب این منطقه نیز شامات است و می توان گفت هر کسی که بر قلب دنیا مسلط شود گویی بر دنیا مسلط شده است.

حجت الاسلام عبادی زاده تاکید کرد: این موضوع که همواره نزاع بر سر این منطقه وجود داشته ریشه تاریخی دارد، در دوره ساسانیان نقطه درگیری و کشاکش میان امپراطوری ایران و امپراطوری روم بر منطقه شامات بود.

وی اضافه کرد:‌منطقه شامات در ابعاد جهانی و بین المللی و حضور ایران در این منطقه به لحاظ مسائل استراتژیک و راهبردی دارای اهمیت است، فکر می‌کنید چرا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به دنبال نقش آفرینی بسیار جدی در این منطقه هستند و از هزاران کیلومتر آن‌سوتر به دنبال اثرگذاری در این منطقه هستند؟

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطر نشان کرد: منطقه شامات خاستگاه تمامی ادیان ابراهیمی بوده است، مسیحیت، یهودیت، اسلام و دیگر آیین‌های بزرگ از همین منطقه منتشر شده‌اند و ما امروز حلقه اتصال را از خرمشهر به بیت المقدس وصل کرده‌ایم.

امام جمعه بندرعباس بیان داشت: آنچه در روزهای اخیر در قالب نبرد مردم فلسطین با صهیونیست‌ها مشاهده شد، اتفاق بزرگی در پیونددادن و هماهنگ‌سازی مقاومت در نقاط مختلف فلسطین بود که حرکتی منسجم را سامان دادند و در کرانه باختری اتفاق بزرگی رخ داد.

موشک باران حیفا و تل آویو صهیونیست‌ها را متوجه قدرت مقاومت کرد

نماینده  ولی فقیه در هرمزگان بیان داشت: موشک‌باران وسیع حیفا و تل‌آویو و همه فرودگاه‌های صهیونیستی به آنان نشان داد که دیگر نقطه امنی ندارند و بزودی مهاجرت‌های معکوس از اراضی اشغالی آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ، ترس از حملات زمینی بر علیه غزه نیز جلوه دیگری از فشار بی‌امان مقاومت بر جریان تروریستی صهیونیستی در منطقه بود و ادامه جنگ از سوی صهیونیست‌ها نیز ممکن بود که پای حزب الله و انصارالله و سوریه را نیز به جنگ باز می‌کرد.

وی اضافه کرد: آنها سخت بیمناک از جنگ شدند و دیدند که در برابر نیروهای مقاومت در غزه قادر به ایفای نقش نیستند و چه برسد که دامنه درگیری‌ها به سراسر مرزهای صهیونیستی باز شود.