ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: استقبال مردم این استان برای تزریق واکسن کرونا که در ابتدا چندان مناسب نبود، بهبود یافته و هم اکنون خانواده‌ ها از این طرح ملی بخوبی حمایت می کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز سه شنبه در نشست ستاد استانی کرونا با حضور وزیر بهداشت اظهار داشت: تیرماه سال گذشته امکان بستری ۷۵ مریض در استان وجود داشت که با ارسال و تکمیل تجهیزات در آبان ماه با ۴۵۰ مریض مشکلی نداشتیم.

وی ادامه داد: اکنون ۹۷ تخت بیمارستانی در شهرستان های استان نیز راه اندازی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، راه اندازی ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز را از دیگر اقدامات این دانشگاه در بهبود حال بیماران مبتلا به کرونا موثر برشمرد.

کریمیان افزود: خوشبختانه روند پیشگیری از کرونا در استان ایلام با رعایت پروتکل ها مهار شد و در ثبت آمار فوتی های ناشی از کرونا حتی افراد تصادفات و دارای بیماری زمینه ای که مبتلا به کرونا بودند، نیز جزو آمار کرونا ثبت شدند.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون ۹۳ بیمار به دلیل کرونا در استان بستری هستند، تاکید کرد: فروردین امسال با ۲۶ هزار و ۴۰۰ مورد تست انجام شد و با وجود آنکه در پیک سوم آمار افزایشی بود اما اکنون خوشبختانه آمار افراد در استان به ۶۲ مورد در خردادماه رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، آزمایشگاه های مجهز شده، طرح سپهبد شهید سلیمانی، رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، تشکیل هفتگی ستاد کرونا ، فعالیت مستمر قرارگاه استانی، برگزاری مداوم گشت ها، تشکیل منظم ستادهای شهرستانی، همکاری های بین بخشی، ورود دستگاه قضایی، همکاری فرمانداران ، نیروی انتظامی ، آموزش و پرورش و تربیت بدنی در همراهی با دانشگاه علوم پزشکی و مهار کرونا موثر دانست.

دکتر کریمیان اضافه کرد: راه اندازی ۱۶ مرکز واکسیناسیون، استقرار واحد مراقبت بهداشتی در مرز و انجام شبانه روزی نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی، فعالیت شاخص همگانی، تشکیل هفت کمپین آموزشی نه به تجمعات و چهارشنبه سوری و سیزده بدر را از دیگر عوامل کاهش سیوع کرونا در استان ایلام اعلام کرد.

وی اظهار داشت: مدیریت کلینیک ویژه کرونا در کاهش ۷۲ درصدی آمار همراه با ۴۰۰ تیم رهگیری، ۱۱ تیم مراقبت در منزل و حمایت ۵۳۳ تیم بسیج بسیار کارساز بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طرح پایلوت سبز کووید ۱۹ در ایوان با رهگیری هوشمند افراد در مرحله اول تشخیص نیز در کاهش آمار بستری و  کاهش تعداد فوتی موثر بود. 

کریمیان افزود: استقبال از طرح واکسیناسیون در استان در ابتدا خوب نبود اما خوشبختانه با فرهنگ‌سازی این وضعیت بهبود یافت.

وی تاکید کرد: مراقبت مادران باردار به تعداد ۱۲ هزار و ۷۴۰ مورد که منجر به بستری شدن ۲۱۱ مورد آنها شد از دیگر اقدامات این دانشگاه بود که تنها یک مورد فوتی مادر باردار شاهد بودیم.