قزوین - ایرنا-رییس ستاد انتخابات استان قزوین انتخابات را قدرت نرم نظام دانست و گفت: دشمن همواره از برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی هراس دارد.

به گزارش ایرنا، منوچهرحبیبی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاههای فرهنگی و هنری استان با موضوع بررسی نقش دستگاه های فرهنگی استان در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ افزود: انتخابات قدرت نرم نظام است و دشمن همواره از انتخابات کشور ما هراس دارد ، نظام ما مردمی و پشتوانه آن در صحنه بودن مردم است . 
وی به شرایط ویژه کشور از جمله  تحریم ها، مشکلات معیشتی، اشتغال و کرونا اشاره کرد و یادآورشد: ضرورت دارد برنامه ریزی های دقیق و منظم در زمینه مشارکت و برگزاری انتخابات داشته باشیم و اگر این امر صورت نپذیرد و احساس تکلیف نکنیم عواقب منفی آن را مشاهده خواهیم کرد.
حبیبی با تاکید بر اینکه بی تفاوتی نسبت به عرصه انتخابات به نوعی بازی کردن در زمین دشمن است ، افزود: کارنامه نظام جمهوری اسلامی بسیار درخشان است و ما نیز این کارنامه را باید مشعشع نشان دهیم و آن چیزی که مهم است پمپاژ امید و اطمینان به مردم است. 
وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید بر اولویت داشتن مشارکت حداکثری داشته اند و ما نیز رسالت داریم تا تلاش کنیم زمینه حضور و مشارکت حداکثری را فراهم نمایم و از طرفی به دلیل پیشگیری از کرونا و رعایت شیوه نامه ها نمی توان شاهد تجمع های انتخاباتی بود و باید در فضای مجازی تمرکز کنیم .
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین  افزود: محتوا سازی کار دستگاههای فرهنگی است که اگر بتوانیم بستر فضای مجازی را مدیریت نماییم قطعا شور انتخاباتی را شاهد خواهیم بود . 
حبیبی در ادامه تاکید کرد: دستگاههای فرهنگی انتخابات را برجسته کنند و از زبان هنر و بیان قلم به خوبی استفاده نمایند تا بتوانیم در تمامی محافل با نگاه امید آفرینی انتخابات ۱۴۰۰ را کلید واژه کنیم.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان قزوین، ۹۶۴ داوطلب در ۲۸ شهر به رقابت خواهند پرداخت که ۸۶ درصد داوطلبان مرد و ۱۴ درصد آنها زن هستند.
استان قزوین دارای ۶۷۹ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستایی است که در این دوره چهار هزار و ۶۳۳ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه امسال برگزار خواهد شد.