مهاباد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد گفت: تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی این شهرستان رصد و با متخلفان براساس قانون برخورد خواهد شد.

سلیمان پاکزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع پنج کمیته انتخاباتی تشکیل شده در این شهرستان، ۲ کمیته شامل "فضای مجازی" و کمیته "امنیتی انتخابات" عملیات رصد و پیگیری تخلفات کاندیداها رو به صورت دقیق هم در فصای مجازی و هم در فضای واقعی انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع فرآیند انتخابات در مهاباد تاکنون به ۴۰ داوطلب انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان که مرتکب تخلف انتخاباتی به ویژه در فضای مجازی شده بودند، با همکاری پلیس فتا تذکر لازم داده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد تخریب کاندیداها و رقبای انتخاباتی، پخش شایعات در فضای مجازی و انتساب دادن موارد خلاف واقع برای کاندیداها را از جمله تخلفات در فضای انتخاباتی خواند و افزود: پلیس فتا با رصد این موارد و اعلام آن به ستاد انتخاباتی سعی می کند فضای انتخاباتی شفاف، سالم و پرشوری را برای هموطنان فراهم کند.

پاکزاد اضافه کرد: همچنین استفاده از امکانات دولتی و موقعیت شغلی و اداری برای امر تبلیغات داوطلبان از مواردی است که ستاد انتخابات نسبت به آن حساس است و با جدیت و بدون هیچ جانبداری با آن برخورد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: کلاس های ویژه برای نامزدهای انتخاباتی نیز برای رعایت اصول اخلاقی انتخابات نیز در نظر گرفته شده تا شاهد کمترین تنش و تخلف در فرآیند انتخابات باشیم.

به گزارش ایرنا، با تایید صلاحیت ۱۹۷ نفر در سه شهر مهاباد، گوگ تپه و خلیفان و ۷۰۶ نفر برای شورای اسلامی روستاها در مجموع به ازای هر کرسی ۲ نفر در این شهرستان داوطلب با هم رقابت خواهند کرد.

۴۳۸ کرسی برای شورهای اسلامی روستا و ۱۷ کرسی نیز برای شورای شهرهای مهاباد، خلیفان و گوگ تپه در انتخابات این دوره در نظر گرفته شده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد امسال برگزار خواهد شد؛ در مجموع ۴۵۵ کرسی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره در مهاباد پیش بینی شده است.