بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: بخش تخلفات انتخاباتی در سامانه سجام تعریف شده و مردم می‌توانند مردم جرایم و تخلفات انتخاباتی را به سامانه سجام (آدرس اینترنتی Sajam.scpd.ir)گزارش دهند تا فوری به آنها رسیدگی شود.

علی صالحی روز چهارشنبه در نشست ویژه شورای پیشگیری از وقوع جرم در شرق هرمزگان که در جاسک برگزارشد، اظهارداشت: با هماهنگی دستگاه‌های متولی، فضای مجازی به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اسرع وقت برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به منظور تضمین سلامت انتخابات و جلوگیری از تخلفات، رصد دقیق و نظارت بر فضای مجازی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و افراد و جریان‌های سیاسی نیز ضمن تبعیت از قانون از توسل به هرگونه اقدام مغایر با این امرخودداری کنند.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم هرمزگان یادآورشد: بررسی عوامل وقوع جرم در کمیته‌های فنی و تخصصی می‌تواند در برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ تصمیمات صحیح، مؤثر باشد

به گفته صالحی، به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی، تعداد صندوق‌های ثابت و سیار افزایش یافته و امکانات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت رأی در فضای باز، تدارک دیده شده است.

رییس شورای قضایی هرمزگان در بخش دیگری به راه‌اندازی گشت‌های رضویون در شرق استان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از ویژگی‌های مهم طرح«گشت رضویون» فراگیر بودن اقداماتی است که به منظور ارتقای امنیت عمومی در محلات مختلف با همکاری دستگاه قضایی، سپاه و نیروی انتظامی  محقق خواهد شد.

وی بیان داشت: استفاده از ظرفیت هسته‌های مصلحین برای کاهش شکایت های خانواده و طلاق در شرق استان هرمزگان از سوی دستگاه قضایی به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

صالحی در بخش دیگری ساماندهی به وضعیت جاده های شرق استان هرمزگان را از مهم‌ترین مصادیق احقاق حقوق عامه عنوان کرد و افزود: جمع‌آوری و هویت‎ گذاری شترهای سرگردان و نصب دوربین‌های نظارتی پلاک خوان به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای حائز اهمیت است.

وی همچنین بر عزم جدی دستگاه قضایی استان هرمزگان در مقابله با صید غیرمجاز ترال به موازات حمایت از صیادان بومی تأکید کرد و گفت: برخورد با این نوع صید مخرب به صورت مستمر در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و در همین راستا تاکنون ده‌ها کشتی صید ترال توقیف و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین با انتقاد از وضعیت نامناسب آسفالت معابر و کوچه‌ها و همچنین نظافت در محلات شهرستان میناب افزود: وضعیت فعلی در برخی مناطق شهر میناب زیبنده نیست و این مسأله باید با جدیت از طریق شهرداری پیگیری و برطرف شود.