سنندج- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: یک واحد دندانپزشکی غیرمجاز به علت فعالیت افراد فاقد صلاحیت در سنندج شناسایی و پلمپ شد.

به گزارش ایرنا، دکتر صدیق جدیدالاسلام روز چهارشنبه در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: در بازدید کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشخص شد که یک واحد دندانپزشکی بدون مجوز در مسکن مهرهای واقع در شهرک بهاران سنندج دایر و در حال فعالیت است.

وی افزود: به دلیل قرارگیری این مکان فاقد مجوز در مجتمع مسکونی، امکان بازدید و برخورد با متخلفین در محل توسط کارشناسان نظارت بر درمان فراهم نمی‌شد لذا پس از هماهنگی با دادستانی و ارجاع پرونده به شعبه پنجم بازپرسی و با دستور مقام قضایی، امکان ورود به محل فراهم شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: پس از ورود به محل مشخص شد فردی فاقد صلاحیت و مجوز قانونی با همکاری همسر خود اقدام به دایر کردن مطب کامل دندانپزشکی در یکی از اتاق‌های واحد مسکونی‌اش کرده و بدون داشتن دانش، مهارت، صلاحیت و صرفا با سوء‌استفاده از ناآگاهی مراجعین در زمینه پذیرش، ویزیت و انجام مداخلات تخصصی دندانپزشکی فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: این مرکز به دلیل دخالت غیرمجاز در امور دندانپزشکی، تهدید سلامت و ایجاد صدمات جبران ناپذیر در مراجعین تعطیل و تجهیزات و وسایل مربوطه توقیف و افراد متخلف به مرجع قضایی معرفی شدند.

دکتر جدیدالاسلام با بیان اینکه شهروندان برای دریافت هرگونه خدمات درمانی و تشخیصی الزاماً به مراکز مجاز قانونی مراجعه کنند، تاکید کرد: مراکز مجاز دارای پروانه طبابت و مجوز قانونی هستند و این مجوز باید در معرض دید عموم باشد.

وی از عموم مردم خواست، هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنند.