سنندج - ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری رتبه های اول تا سوم کشوری را کسب کردند.

رشید قربانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در بیست و یکمین دوره فراخوان ملی پرسش مهر ریاست‌جمهوری بیش از ۷۸ هزار و ۹۵۰ نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم استان از طریق سامانه همگام ثبت نام و آثار خود را به دبیرخانه این مسابقات در سطح شهرستانها و مناطق ارائه دادند.

وی افزود: در این دوره که در سال تحصیلی جاری برگزار شد، دانش‌آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم در ۲۱ رشته ثبت‌نام کردند که آثار دانش‌آموزان برگزیده شهرستانها و مناطق به دبیرخانه استانی ارسال و پس از ارزیابی توسط داوران استانی از این تعداد ۶۰ نفر در دوره متوسطه اول و ۱۰۰ نفر در دوره متوسطه دوم به عنوان رتبه‌های اول تا سوم استان معرفی و تقدیر شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: در این مرحله از جشنواره آثار رتبه‌های اول استان در مقطع متوسطه دوم،در بخش دانش‌آموزی به تعداد ۵۳ اثر برتر طبق سهمیه ابلاغی به دبیرخانه کشوری ارائه شد و فرهنگیان نیز آثار خود را به صورت مستقیم از طریق سامانه همگام به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال کردند.

وی گفت: در پایان این مسابقات و در مرحله کشوری تعداد چهار نفر از دانش‌آموزان استان کردستان حائز رتبه‌های اول تا سوم کشوری و هفت نفر از فرهنگیان نیز رتبه‌های اول تا سوم کشوری این فراخوان ملی را کسب  کردند، ضمن اینکه ۱۰ نفر از معلمان استان نیز در این دوره به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

اسامی دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده کشوری این مسابقات به شرح ذیل است: 

دانش آموزان برگزیده کشوری: شادمان برد افکن از شهرستان مریوان حائز رتبه اول در رشته خوشنویسی نستعلیق، جوانا غلام ویسی از ناحیه یک سنندج رتبه دوم در رشته نقاشی خط ، سیده عسل حسینی از شهرستان دیواندره حائز رتبه سوم در رشته سخنوری و فرزام قادری از شهرستان قروه حائز رتبه سوم در رشته موشن گرافی شدند.

فرهنگیان برگزیده کشوری: محمد شهبازی از منطقه کرانی حائز رتبه اول در رشته عکاسی، بهزاد نعمتی از شهرستان دیواندره رتبه دوم  در رشته فیلم کوتاه، سنجر عباسی از منطقه زیویه رتبه دوم  در رشته  طراحی، فرهاد مطاعی از منطقه کلاترزان حائز رتبه دوم در رشته عکاسی، حافظ رنجبر از ناحیه۲ سنندج حائز رتبه سوم در رشته شکسته نستعلیق، فایق خالدی از ناحیه یک سنندج حائز رتبه سوم در رشته نقاشی خط و اسماعیل نادری از ناحیه۲ سنندج حائز رتبه سوم در رشته طراحی شدند.

 استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه‌هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.