تهران- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: بیشترین مقدار بارندگی باران در سطح استان از روز گذشته تا امروز چهارشنبه در ایستگاه آبعلی با ۹.۵ میلی متر به ثبت رسید که نسبت به سایر مناطق استان بیشترین مقدار بود.

مجتبی جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص میزان بارندگی در مناطق مختلف استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت:‌ ایستگاه های دماوند با ۷.۱ میلی متر، فرودگاه مهرآباد با ۷ میلی متر و لواسان با با ۵.۶ میلی متر بیشترین بارندگی ها را به ثبت رسانده اند.

به گفته وی، کمترین میزان بارش ها در ایستگاه فیروزکوه با یک میلی متر، فرودگاه امام با ۲.۵ میلی متر و چیتگر با ۳ میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران، حجم بارش ها در دیگر ایستگاه های شمیران، ژئوفیزیک، شهریار، ورامین و امین آباد را به ترتیب ۴.۸ ، ۴.۶، ۳.۵ ، ۳.۳ و ۳.۲ میلی متر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه هوای تهران گرم می شود گفت: از امروز /چهارشنبه/ تا اوایل هفته آینده با روند افزایشی دمای هوا از ۲۶ به ۳۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

این مقام مسئول گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته طی چند روز آینده در مناطق مستعد بخصوص ارتفاعات احتمال رخداد تگرگ وجود دارد و در روزهای پنجشنبه و جمعه گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات استان انتظار می رود.