گناباد- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار گناباد گفت: افزایش مشارکت در انتخابات یک اصل مهم برای پاسداری از دستاوردهای نظام مقدس اسلامی است و باید از همه ظرفیت‌های موجود به منظور تبیین ضرورت حضور گسترده مردم در این رویداد مهم ملی بهره گرفت.

قاسمعلی طالبی چهارشنبه شب در نشست برنامه‌ریزی برگزاری آیین سی و دومین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در گناباد با اشاره به بیانات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب افزود: حضور گسترده در انتخابات بسیار ضروری و حتی از نتایج آن مهمتر است و هر اندازه این شرکت آگاهانه و توام با بصیرت مردم باشد، بر وجهه ملی و بین المللی نظام تاثیر مثبت تری می گذارد.

وی ادامه داد: ما باید در کنار شرکت در انتخابات به عنوان تکلیف شرعی، سیاسی و اجتماعی از همه توان برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات بهره بگیریم.

معاون فرماندار گناباد گفت: مسوولان و متولیان و فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات و معیارهای انتخاب نامزد اصلح را برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی اشخاص بر خلاف  سیاستهای نظام جمهوری اسلامی به دنبال کاهش مشارکت مردم و تئوریزه کردن آن در جامعه هستند، گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات، دشمنان را از نیل به اهداف خصمانه شان علیه این نظام ناامید و دوستان و دلسوزان انقلاب را امیدوار می کند.

طالبی از امام خمینی (ره) به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی و ترویج دهنده تفکر دینی و استقلال طلبی کشور بر مبنای ارزشهای اسلامی یاد کرد و گفت: بنیانگذار فقید انقلاب با ایستادگی در برابر لایحه کاپیتولاسیون ثابت کردند که تا چه اندازه در برابر اسقلال کشور مقابل کشورهای بیگانه و استکباری مستحکم ایستاده اند.

معاون فرماندار گناباد گفت: در بیانات بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی بعد از پروردگار متعال و اهل بیت عصمت و طهارت (ره) بیشترین کلمات و عبارات مربوط به مردم، لزوم خدمت صادقانه به مردم، تاثیرگذاری حضور آنان در صحنه های دفاع از دستاوردهای انقلاب و اهمیت آرای ملت در انتخابات بوده است.

وی گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا باید با برنامه ریزی مناسب آیین سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به نحو موثر برگزار و یاد و خاطره امام راحل و تاثیر اندیشه آن بزرگوار بر ابعاد ملی و بین المللی و بیداری اسلامی برای مردم و از جمله نسل جوان تبیین شود.

۲ هزار و ۳۰۰ نفر در قالب ۱۱۵ شعبه اخذ رای در گناباد دست اندرکار برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،  ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هستند، که ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.