«یاسر نانکلی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کتاب های درسی از عناصر مهم آموزشی هستند که باید به موقع در اختیار دانش آموزان قرار داده شود.
وی اظهار داشت: ثبت سفارش الکترونیکی و خرید اینترنتی کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ از ۲۲ فرودین امسال آغاز شده و تاکنون درخواست خرید ۷۰ درصد کتاب های درسی دانش آموزان استان در سامانه سفارش الکترونیکی ثبت شده است.
نانکلی گفت: این مهم در راستای پروژه مهر و براساس برنامه ریزی های انجام شده، با قوت پیگیری و ثبت سفارش ها برای دوره های مختلف تحصیلی براساس جدول زمان بندی در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب های درسی، نظارت نظام مند بر فرایند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰۱۴۰۱ در همه دوره ها اعم از عادی، استعداد درخشان و دانش آموزان با نیاز های ویژه، از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به ۲ شیوه فردی و گروهی و برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده، انجام می شود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: آمار ثبت سفارش ها برای خرید کتاب های درسی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر افزایش یافته است.
بیش از ۲۹۶ هزار دانش آموز مقاطع مختلف در مدارس استان همدان تحصیل می کنند.