تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

اردبیل _ ایرنا _ مانور ساعت صفر جمعیت هلال احمر خلخال با هدف سنجش میزان آمادگی نیروهای امداد و نجات در زمان وقوع حوادث قهری با موفقیت اجرا شد.

به گزارش ایرنا ، معاون معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل روز جمعه در این مانور گفت: برگزاری مانور ساعت صفر با موضوع فرونشست زمین و وقوع حادثه فرضی تخریب چند واحد مسکونی  و نحوه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه اجرا شد.

بهزاد نواختی مقدم با اشاره به اینکه این مانور با اعلام معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل و با شرکت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان خلخال بامداد امروز برگزار شد، اظهارکرد: پنج تیم عملیاتی ۶ نفره برادران و یک تیم پنج نفره خواهران شامل تیم‌های ارزیاب، پشتیبان ، تغذیه و اسکان اضطراری با بکارگیری هفت دستگاه خودرو امدادی - عملیاتی در محل حادثه حضور یافته و پس از ورود به صحنه و تخمین میزان خسارات حادثه فرضی شروع به برپایی ۲۰ دستگاه چادر و اسکان ۲۰ خانواده حادثه‌دیده در این محل کردند.

او همچنین از امدادرسانی عوامل هلال احمر استان اردبیل به ۳۸ فقره حادثه در اردیبهشت ماه سال جاری خبرداد و افزود: بیشترین نوع حوادث اتفاق افتاده در طول این مدت به ترتیب ۲۳ مورد تصادفات جاده‌ای ، هشت موردخدمات حضوری ، چهار مورد حادثه کوهستان ، یک مورد حادثه سیل و آبگرفتگی ، یک مورد حادثه صنعتی و کارگاهی و یک مورد حادثه دریایی - ساحل بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۹ نفر از هموطنان در این حوادث آسیب دیده بودند، اضافه کرد: بیشترین حادثه‌دیدگان هم به ترتیب در حوادث جاده‌ای ۵۶ نفر ، ۱۰ نفر در حوادث خدمات حضوری ، هفت نفر در حوادث کوهستان ، چهار نفر در سیل و آبگرفتگی ، یک نفر در حادثه صنعتی و کارگاهی و یک نفر هم در حادثه دریایی - ساحلی بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه در این حوادث ۴۶ نفر از هموطنان مصدوم شدند، اظهارکرد: در این حوادث عوامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هشت نفر از مصدومان را به مراکز درمانی انتقال داده و هفت نفر دیگر را هم به صورت سرپایی درمان کردند.

نواختی‌مقدم با بیان اینکه طی یک ماه گذشته جمعیت هلال احمر استان اردبیل با ۱۸۹ نیروی عملیاتی در قالب ۴۸ تیم عملیاتی در فعالیت‌های امدادرسانی عملکرد موفقی داشته است، افزود: این جمعیت با بکارگیری ۵۳ دستگاه ناوگان ترابری به هموطنان حادثه‌دیده امدادرسانی کرده است. 

او گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر استان اردبیل همواره آماده امدادرسانی حادثه‌دیدگان بوده و هموطنان می‌توانند در صورت بروز حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.