تهران- ایرنا- بررسی آماری عملکرد تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی لیگ ملت‌ها نشان می‌دهد ژاپنی‌ها در زدن سرویس و توپ‌گیری عملکرد بسیار بهتری داشتند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران امروز در آغاز راه خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ با نتیجه سه بر صفر مقابل ژاپن شکست خورد. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۶ بر ۲۴ به سود ژاپن به پایان رسید.

در این بازی تیم ایران ۳۸ بار پس از دریافت اول مثبت، اقدام به حمله کرد و ۶۱ درصد موفقیت داشت. از ۲۴ حمله پس از دریافت اول منفی هم ۴۲ درصد موفقیت ثبت شد. در مقابل ژاپن ۳۰ بار پس از دریافت اول مثبت وارد فاز هجومی شد و به۵۰ درصد موفقیت رسید. این تیم پس از دریافت اول منفی هم ۱۹ اقدام به حمله داشت که ۲۶ درصد آن با امتیاز همراه شد.

اما تفاوت مهم در حملات پس از توپ‌گیری رقم خورد. ایران فقط ۲۲ بار پس از توپ‌گیری توانست حمله کند و ۴۱ درصد هم موفقیت داشت. اما ژاپنی‌ها ۴۵ مرتبه پس از توپ‌گیری وارد فاز هجومی شدند و در ۵۶ درصد موارد هم امتیاز گرفتند.

ایران از هر ۱.۷ دریافت به یک امتیاز رسید و از هر ۵.۵ سرویس یک امتیاز کسب کرد. درحالی که ژاپن از هر ۱.۶۱ دریافت یک امتیاز گرفت و از هر ۳.۲۶ سرویس یک امتیاز به دست آورد. این آمار نشان می‌دهد که ژاپن حتی در زمان‌هایی که سرویس را در اختیار داشت هم به مراتب در کسب امتیاز موفق‌تر از تیم ایران ظاهر می‌شد.

تیم ایران ۶۸ بار برای دریافت توپ اقدام کرد که نتیجه آن ۵۶ درصد موفقیت بود. ایران در ۸۴ حمله خود هم ۵۰ درصد موفقیت ثبت کرد. در مقابل ژاپن در ۵۰ اقدام به دریافت ۶۰ درصد موفقیت و در ۹۴ حمله ۴۸ درصد موفقیت داشت.

برچسب‌ها