کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نام‌گذاری خیابانی به نام امام هشتم همزمان با دهه کرامت در این شهر گفت : این خیابان باید یک مکان بکر، جدید، بدون اسم قبلی و در شان امام رضا (ع) باشد.

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله «مصطفی علما» روز شنبه در شورای سیاست‌گذاری برنامه‌های «دهه کرامت و جشن‌های بین‌المللی زیر سایه خورشید  ۱۴۰۰» که به دبیری کانون خدمت رضوی استان در دفتر امام جمعه برگزار شد، شعائر دین را موجب زنده نگه‌داشتن اسلام دانست و افزود: یکی از این شعائر برنامه‌های دهه کرامت است که نسل به نسل منتقل شده و دین را زنده نگه می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه نفع این برنامه‌ها برای دین و اسلام است و ما هم تا جایی که می‌توانیم باید برای اجرای آنها باید تلاش کنیم، ادامه داد: برگزاری انتخابات و کرونا مشکلاتی را به وجود آورده است اما برای اجرای برنامه‌های دهه کرامت جا دارد با برنامه‌ریزی، ابتکار و کارهای نو از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی امام رضا (ع) را مورد توافق شیعه و سنی دانست و اظهار داشت: باید به مناطق سنی‌نشین استان توجه بیشتری داشته باشیم بطوریکه پیشنهاد می‌شود سفره‌های رضوی را در اورامانات پهن کنید تا مردم آن مناطق هم از این برکت بی‌بهره نباشند.

دهه کرامت از روز شنبه اول ذی‌القعده مصادف با ۲۲ خرداد آغاز و تا سه‌شنبه ۱۱ ذی‌القعده مصادف با اول تیر ماه سالروز ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گریزی هم به انتخابات و ضرورت شرکت در آن زد و افزود: دشمن از اول انقلاب تاکنون همه تلاش خود را کرده تا مردم رای ندهند اما ما باید بیدار باشیم و هر کدام مانند یک ستاد انتخاباتی عمل کرده تا حماسه دیگری در روز ۲۸ خرداد رقم بخورد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.