زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: پارسال حدود چهار هزار نفر با خط ۱۲۳ بهزیستی زنجان تماس گرفتند که ۴۵۵ مورد مداخله از طریق تیم خدمات سیار اورژانس خدمات اجتماعی انجام شد و ۲۴ نفر نیز از خدمات مراکز نگهداری موقت بهره مند شده اند.

 محمد محمدی قیداری شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید دادستان عمومی و انقلاب زنجان از مرکز اورژانس خدمات اجتماعی گفت: پذیرش در این مراکز به ۲ صورت سرپایی و یا نگهداری موقت است که به صورت خود معرف یا ارجاع از طریق دادگستری و یا نیروی انتظامی انجام می گیرد.

این مسوول در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی به تمامی افراد جامعه، مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب را از جمله اهداف مرکز اورژانس ۱۲۳ ذکر کرد.

وی مداخلات تخصصی به اقشار آسیب پذیر جهت دستیابی به حقوق و توانمند سازی آنان و ارائه راهنمایی های لازم در خصوص فعالیت های بهزیستی را از دیگر اهداف اصلی و اساسی مرکز اورژانس اجتماعی بیان کرد.

محمدی با اشاره به نگاه خوب و مثبت دادستان زنجان به بهزیستی اظهار داشت: نگاه به رسوب مددجو در مراکز نیست و از ابتدا تلاش می کنیم با خدمات مددکاری و روانشناسی و مداخله در بحران، به موقع از متلاشی شدن خانواده و آسیب های اجتماعی پیشگیری کرده و در این میان یاری دادستانی زنجان گره گشا است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: متاسفانه برخی شهروندان اهمیت و ضرورت دسترسی بهنگام به خدمات در این حوزه را احساس نکرده و مزاحمت‌ های تلفنی را ایجاد می کنند.

به گفته وی از ابتدای سال جاری بیش از ۴۰۰ نفر با خط ۱۲۳ اورژانس خدمات اجتماعی تماس گرفتند که در همین راستا ۲۳مداخله در بحران انجام گرفته است.

گفتنی است هم اکنون اورژانس اجتماعی و خودروی خدمات سیار در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و طارم آماده ارائه خدمات و مداخله در بحران و کمک به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است.

 خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی استان همه روزه و بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس های عموم و مداخله در بحران است.