بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: حدود ۲ هزار نفر کار رصد و نظارت و همچنین امنیت برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در این استان را برعهده دارند.

فریدون همتی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تعداد شامل مجریان، ناظران، بازرسان و تامین کنندگان امنیت هستند که برای برگزاری انتخابات خوب توام با امنیت و هماهنگ شده در شهرها و روستاهای هرمزگان ساماندهی شده‌اند.

وی بااشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار رای دهنده واجد شرایط در استان هرمزگان داریم، بیان داشت: از این تعداد حدومد ۸۰ هزار نفر جوانان رای اولی بوده که برای نخستین بار شناسنامه شان مهمور به مهر انتخابات باشکوه ۱۴۰۰ می‌شود.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: برای اخذ رای در هرمزگان تعداد هزار و ۵۵۴ شعبه (شامل ۵۶۳ شعبه شهری و ۹۹۱ شعبه روستایی) طراحی شده است.

همتی بیان داشت: امسال همچنین باتوجه به شرایط کرونایی در نقاطی از استان هرمزگان که ترافیک جمعیتی بالا بوده و یا اینکه کارکنان دستگاه های مشغول به کار هستند، ۵۵۵ شعبه سیار تعبیه شده است تا کار با سرعت بالایی انجام شود.

وی اظهارامیدواری کرد:  با هماهنگی خیلی خوبی که در استان هرمزگان بوجود آمده است، بهتر از گذشته یک انتخابات باشکوه،  باعظمت و با آرامش و در عین حال پررقابت در بین شوراهای شهر و روستا و کاندیداهای ریاست جمهوری در فضای نشاطی در استان برگزار شود.

استاندار هرمزگان ابرازداشت: جوانان آرام آرام آرایش‌های انتخاباتی را در استان شکل داده و میدان را به دست می‌گیرند تا با حضور و مشارکت بالا که تامین کننده اقتدار وامنیت ملی و منافع ملی ایران بوده، را تحقق بخشند و فضا برای دولت جدید فراهم شود.