مشهد- ایرنا-  ۳۴۲ کیلوگرم مواد مخدر طی ۲ عملیات جداگانه در خراسان رضوی کشف و ضبط شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف ۲۲۸ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از یک دستگاه خودروی سواری پراید در اطراف تربت حیدریه خبر داد.

سردار ابراهیم قربان زاده روز یکشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: در پی کسب خبری مبنی بر این که سوداگران مرگ قصد انتقال مقدار قابل توجهی مواد مخدر را از طریق محورهای مواصلاتی شهرستان تربت حیدریه دارند پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تربت حیدریه با اشراف اطلاعاتی و پس از حصول اطمینان در قالب سه تیم عملیاتی یک دستگاه خودرو سواری پراید را در این زمینه شناسایی و متوقف کردند و در بازرسی دقیق این خودرو  ۲۲۸ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در داخل خودرو جاساز شده بود را کشف کردند.
جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به دستگیری یک متهم مرد و سه متهم زن در این زمینه گفت: متهمان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

همچنین فرمانده مرزبانی خراسان رضوی نیز از کشف ۱۱۴ کیلو و ۱۵۰ گرم تریاک در یک عملیات خبر داد.

سردار مجید شجاع روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان و جلوگیری از ورود هر گونه مواد مخدر به داخل کشور این میزان مواد افیونی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان از سوی نیروهای مرزبانی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد:در این ارتباط ۲ قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده راهی مرجع قضایی شدند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد و شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.