سنندج- ایرنا- معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون ۶۳ درصد دانش‌آموزان استان برای کتاب‌های درسی مورد نیاز سال تحصیلی جدید ثبت سفارش شده است.

نظام مرادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده است و از طریق سامانه www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۳ درصد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان ثبت‌سفارش شده است، گفت: در این زمینه استان کردستان دارای رتبه ۱۰ کشوری است و بیجار با ۷۴ درصد و مریوان با ۵۳ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین ثبت سفارش را داشته‌اند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه ثبت سفارش انفرادی توسط دانش‌آموز و یا والدین و به صورت گروهی توسط مدارس قابل انجام است، افزود: والدین می‌توانند از طریق سامانه ذکر شده با درج کد ملی، نام کاربری و ۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز و رمز عبور نسبت به ثبت سفارش اقدام و بهای کتاب‌های درسی را هم به صورت اینترنتی و درگاه پیش‌بینی شده پرداخت کنند.

وی با درخواست از مدیران مدارس برای اطلاع‌رسانی مجدد به دانش‌آموزان و اولیا از طریق کانال‌های مدارس، گفت: در صورت عدم ثبت سفارش توسط دانش‌آموزان، مدیران مدارس نسبت به ثبت سفارش گروهی اقدام کنند.

مرادی تاکید کرد: دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم تا ۲۲ خرداد  ۱۴۰۰ مهلت دارند نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی خود اقدام کنند و پیش‌بینی می‌شود با این روند در مدت زمان تعیین شده ثبت سفارش تکمیل شود.


وی اظهار داشت : دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از ۶ تیر تا ۹ شهریور سال ۱۴۰۰ و دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و دهم نیز از ۶ تیر تا ۱۵ شهریور فرصت دارند نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام کنند.
 
مرادی به زمان اصلاح سفارش کتاب‌های درسی نیز اشاره کرد و یادآور شد: ۱۲ تیر تا ۳۱ شهریور برای اصلاح سفارش کتاب‌های درسی پیش‌بینی شده است.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه‌هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.