شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه و رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان ری گفت: با بررسی و رصد صورت گرفته تاکنون چندین نامزد انتخابات شورای اسلامی شهرهای این شهرستان در رابطه با تبلیغات زودهنگام  تخلف کرده‌اند که ضمن تشکیل پرونده، موارد در اختیار مراجع ذیصلاح قرار خواهد گرفت.

حسین توکلی کجانی عصر روز دوشنبه در جلسه ستاد انتخابات شهرستان ری اظهار داشت: طبق زمانبندی تقویم انتخابات ۱۴۰۰، داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان ری از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ خرداد جمعا به مدت هفت روز مجاز به تبلیغات هستند و تبلیغات در قبل از زمان مقرر بویژه در فضای مجازی به منزله تخلف محسوب می شود.

وی افزود: بر اساس ابلاغ ستاد انتخابات کشور و دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، همه نامزدهای انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ در شهرستان ری ملزم به رعایت دستورالعمل ابلاغی و پروتکل های بهداشتی در ستادهای تبلیغاتی هستند.

معاون استاندار تهران با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات، خاطرنشان کرد: رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی تخلف بوده و برای انتخابات ریاست جمهوری رییس ستاد و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،  شخص نامزد پاسخگو خواهد بود و به این موضوع بصورت جدی رسیدگی خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به وضعیت نارنجی کرونا در شهرستان ری هرگونه تجمع انتخاباتی و مراسم سخنرانی در مکان های سربسته از قبیل مساجد، سالن های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن های ورزشی ممنوع بوده و همچنین برپایی کارناوال انتخاباتی نیز ممنوع است.

توکلی یاد آور شد: در قانون جدید انتخابات شوراهای اسلامی و تبصره ای که بعد از انتخابات سال ۱۳۹۶ دوره پنجم  به تصویب رسید، شرایط و نحوه تصمیم گیری در صلاحیت به ویژه در حوزه رسیدگی به  تخلفات انتخاباتی داشته و در این راستا توصیه می شود نامزدها رعایت شرایط قانونی را مدنظر قرار دهند تا در روند پیش رو با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت، پنج بخش و ۶ شهر در جنوب تهران واقع شده است.