تهران-ایرنا-مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: مسابقه کتابخوانی «کتاب ماه» به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عباس باباخانیان اظهارداشت: این مسابقه از کتاب‌های «زندگی به سبک روح‌الله» نوشته علی‌اکبر سبزیان و «کلمات قصار امام خمینی(ره)» گردآوری مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان طراحی شده است.

وی گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخ‌های مسابقه را در دو پیامک جداگانه از ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیرماه به ترتیب به صورت یک عدد ۱۰ رقمی (از چپ به راست) به شماره ۲۰۰۰۱۸۳۷۴۵ پیامک کنند، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی dtlib.ir مراجعه کنند یا با شماره ۹۶۶۵۳۴۶۲ تماس بگیرند.

باباخانیان درباره جوایز ویژه مسابقه افزود: به نفرات اول ۲۰ میلیون ریال کمک‌هزینه خرید تبلت، دوم تا چهارم ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی و پنجم تا دوازدهم ۵ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.

مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: این مسابقه کتابخوانی با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، سازمان بسیج شهرداری تهران، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و اپلیکیشن کتابراه همزمان با سایر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مسابقه پیامکی «مهر آفتاب»

فرهنگسرای گلستان مسابقه پیامکی «مهر آفتاب» را به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) با مشارکت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار می‌کند.

این مسابقه با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدا ۱۵ خرداد و آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با بیانات ارزنده امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.

شهروندان برای دریافت سوالات مسابقه «مهر آفتاب» می‌توانند تا ۳۰ خرداد به نشانی اینترنتی golestan.farhangsara.ir مراجعه و سپس گزینه‌های صحیح را انتخاب و با کنارهم چیدن حروف درست یک کلمه ۶ حرفی که رمز مسابقه است را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۸۳۷۸  ارسال کنند، در پایان به ۱۴ نفر از برندگان جایزه ۲ میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.

شب شعر «آفتاب لاله‌ها» در فرهنگسرای گلستان

شب شعر «آفتاب لاله‌ها» به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) با حضور حمیدرضا شکارسری و علیرضا بهرهی پنجشنبه(۱۳ خرداد) ساعت ۱۸ با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.  

فرهنگسرای گلستان در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب پارک فدک واقع شده است.

بررسی تدابیر و مصلحت اندیشی‌های امام راحل 

همزمان با سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در برنامه‌ای با عنوان «سپهر نور» با حضور محمدعلی صمدی نویسنده و پژوهشگر تاریخ درباره امام (ره) و مسائل دهه شصت تبادل نظر و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

این برنامه از مجموعه برنامه‌های «امام دلها» با شعار «نسل‌ها تشنه اندیشه او» است که به همت فرهنگسرای امام (ره) با مشارکت فرهنگسرای رازی ضبط و منتشر می‌شود.

در این مجموعه نشست‌ها مواردی همچون امام خمینی و پایان جنگ(قطعنامه ۵۹۸)، حاج قاسم سلیمانی امتداد مکتب حضرت امام خمینی رهبری جهانی، امام خمینی و باور عمیق به نقش مردم، تصمیمات مهم حضرت امام در یک سال منتهی به ارتحال، امام خمینی و روز قدس(با تاکید بر تحولات و رویدادهای اخیر فلسطین)، سبک زندگی و آرامش حضرت امام در شرایط سخت و دشوار دهه ۶۰(با نگاه به وقایع دهه ۶۰) و... مورد تبادل نظر و گفت و گو قرار می‌گیرد.

محمدعلی صمدی از پژوهشگران تاریخ دفاع مقدس و انقلاب و نویسنده کتاب‌هایی درباره شهدای شاخص و فرماندهان جنگ است.

این محصولات مجازی پس از تولید از طریق فضای مجازی در اختیار فرهنگسراهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر می‌شود.

انتشار مجموعه گفت و گوهای «انعکاس»

فرهنگسرای امام (ره)  به مناسبت سی و دومین سالگرد امام خمینی(ره)، گفت و گوهای ویژه مجموعه برنامه‌های «امام دلها» را با شعار «نسل‌ها تشنه اندیشه او» از ششم تا چهاردهم خرداد که به پژوهشگران تاریخ انقلاب اسلامی و تعدادی دیگر از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی اختصاص دارد در فضای مجازی منتشر می‌کند.

در این مجموعه گفت و گوها که با موضوع رحلت امام (ره) و بازتاب‌های آن در ایران و جهان است، یعقوب توکلی پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی درباره مقاومت، فلسطین و مصلحت اندیشی امام سخن خواهد گفت. مرتضی گودرزی(دیباج) استاد دانشگاه و هنرمند نقاش درباره هنر از دیدگاه امام و حسن بنیانیان رئیس سابق کمیسیون پیوست نگاری فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سابق حوزه هنری درباره تاثیر حضرت امام بر تحولات فرهنگی در دوران انقلاب اسلامی و سردار جعفر جهروتی زاده از فرماندهان دفاع مقدس، از دفاع و مقاومت و مدیریت دفاع مقدس سخن خواهد گفت.

مجموعه برنامه‌های خورشید جماران با هدف ثبت تاریخ شفاهی امام (ره) و ولایت به همت فرهنگسرای امام (ره) برگزار شده و علاقه‌مندان می‌توانند از صفحه این فرهنگسرا در فضای مجازی به نشانی imam.farhangsaraa این گفت و گوها را مشاهده کنند.