بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: هر کس با هر سلیقه‌ای که دارد باید در انتخابات پیش روی شرکت کند، چرا که حضور مردم پشتوانه نظام و تضمینی برای ادامه راه شهدا و امام(ره) است.

فریدون همتی عصر دوشنبه در حاشیه همایش سراسری هیات های نظارت بر انتخابات، افزود: مشارکت مردم در انتخابات، تضمین کننده اقتدار و امنیت ملی است و باید تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه اندیشیده شود.
وی بیان داشت: در این شرایط اقدام‌ها در همه بخش‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم برای حضور در انتخابات دغدغه‌ای نداشته باشند و با امیدواری شرکت کنند.
استاندار هرمزگان در این همایش، تعامل و هماهنگی موجود بین ارکان اجرایی، نظارت و تامین امنیت در برگزاری انتخابات پیش روی را در عالی ترین سطح ممکن اعلام کرد و گفت: بیش از ۶ هزار نفر در بخش تامین امنیت با مسوولیت نیروی انتظامی و با همکاری سپاه پاسداران و نیروهای مرزبانی و بیش از ۲ هزار نفر در بخش اجراء در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان مشارکت دارند.
همتی، برگزاری انتخابات و اتکاء به رای مردم را یکی از دستاوردها و آرزوهای بزرگ مردم ایران در طول تاریخ این سرزمین برشمرد و اظهارداشت:  این اتفاق مبارک فقط با روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران و با تدبیر هوشمندانه امام (ره) محقق شد؛ دستاوردی که با خون گران‌بهای شهدا و تحمل سختی‌های زیاد اجرایی شد.
وی اضافه کرد: انتخاب مسوولان در بخش‌های مختلف حاکمیت با رای مردم، یک دستاورد بسیار ارزشمند است و اگر این حق تعیین سرنوشت از هر یک از افراد جامعه سلب شود، به یقین نسبت به سلب حق ذاتی خود اعتراض خواهند کرد.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: خدمات برجسته و موفقیت‌های نظام را در مقطعی که دشمن تمام عیار و تمام قد به جنگ ما آمده است، باید برای مردم که درخط مقدم جنگ اقتصادی هستند بازگو کرد.
وی با بیان اینکه ما در یک جنگ تحمیلی تمام عیار اقتصادی هستیم، عنوان کرد: باید این مسائل را برای مردم بازگو کنیم و بدانیم که ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران در شرایط سخت اقتصادی کنونی، هم‌ تراز مقاومت رزمندگان در جنگ تحمیلی است.
 همتی، با اشاره به وابستگی درآمدی کشور به بودجه نفت در سالیان پس از انقلاب، گفت: آرزوی ما در همه برنامه‌های توسعه این بود که وابستگی به نفت را قطع کنیم اما نه تنها هیچ مجلس و دولتی این کار را نکرد، بلکه وابستگی را بیشتر کردیم اما امروز با وجود تحریم‌های مختلف بین المللی و بانکی و در چنین جنگ تمام عیاری، توانستیم کشور را با همه مشکلات مدیریت کنیم.
وی، اقتدار امروز ایران در عرصه بین الملل و جذب قلب های آزادیخواهان سراسر دنیا را مرهون وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی و مشی اصلی حاکمیت در حمایت از مظلومان برشمرد و بیان داشت: کشور بسیاری از توفیقات را در طول دوران پس از انقلاب و به ویژه در ایام تحریم و جنگ اقتصادی به دست آورده است و به موازات همه سختی‌های، عمران و توسعه سرمایه گذاری در کشور حال انجام است.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه یادآوری نعمت های الهی امری ضروری است، عنوان کرد: خدمات برجسته و موفقیت‌های نظام را باید برای مردم که در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، یادآور شد و در مقطعی که دشمن تمام عیار و تمام قد به جنگ ما آمده است این یادآوری می‌تواند مفیدتر باشد.