بندرعباس- ایرنا- تحلیلگر مسایل سیاسی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: راه حل برطرف کردن مسائل و مشکلات اقتصادی کشور در رونق و افزایش تولید داخلی است و نباید تنها آن را در دست آمریکایی‌ها و غربی‌ها جست و جو کرد.

حمید کمالی دوشنبه شب در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ و اهمیت مشارکت مردم بویژه بر سرنوشت شان در مسائل اقتصادی افزود: نکته حائز اهمیت این است، مشکلاتی که در کشور وجود دارد همه آن‌ها ناشی از تحریم‌ها نیست بلکه به اعتقاد اقتصاددانان، تنها ۲۰ درصد از تحریم‌های دشمن در مسائل اقتصادی ما تاثیر دارد.
وی با اشاره به اینکه ایران کشوری هست که منابع و ظرفیت‌های بسیار قوی دارد، بیان داشت: ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی ایران را باید در داخل کشور جست وجو کرد، چرا که بستگی به مدیریت و توان اجرایی داخلی دارد.
این تحلیلگر مسایل سیاسی در سپاه هرمزگان اظهارداشت: در بحث مسائل اقتصادی مردم از وضعیت اقتصادی راضی نبودند که برای تغییر وضعیت موجود یا باید همین وضع را قبول کرده و یا این وضعیت را با برنامه ریزی‌ها و راهکارهای سنجیده عوض کنند.
کمالی ادامه داد: اگر بدنبال تغییر وضع موجود باشیم باز هم به ۲ راهکار و چشم انداز نیاز است، یکی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب بی اثر کردن یا خنثی کردن تحریم‌ها و دیگری بحث لغو تحریم‌ها است.
وی یادآورشد: شاهد بودیم که این دولت (یازدهم و دوازدهم) در طول هشت سال از طریق برجام دنبال لغو تحریم‌ها بود ولی در عمل به نتیجه ای نرسید و تحریم‌ها لغو نشد.
تحلیلگر مسایل سیاسی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهارداشت: در مذاکرات وین هم اگر که تحریم‌ها لغو شود به صورت موقتی است و دوباره برخواهد گشت که این برگشتن برای کشور ما هزینه دارد و سطح معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی تصریح کرد: نکته‌ای که هم اکنون اهمیت دارد، اینست که دنبال خنثی سازی تحریم‌ها و بی اثر کردن آن‌ها باشیم و برای این منظور باید اقتصاد داخلی خودمان را  آنقدر توانمند کنیم که آمریکایی‌ها بگویند این تحریم‌ها برای ایرانی‌ها اصلا اثر ندارد و در اصطلاح «کف گیر تحریم‌ها به ته دیگ بخورد».
این مسوول در پایان ابرازداشت: با تقویت و توانمندی داخلی کشورمان، دیگر تحریم نمی‌شویم و پایه‌های اقتصادی مان نیز قوی می‌شود و دیگر تحریم‌های دشمن تاثیری بر معیشت مردم نخواهد گذاشت.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و هشتم خردادماه سالجاری برگزار می‌شود.