اسدالله جلالزاده روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خط کشی راهها از علائم ایمنی است که به منظور افزایش ایمنی مسیرها، هدایت صحیح وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده به ویژه در شب، تفکیک باندهای رفت و برگشت و کاهش سوانح رانندگی انجام میشود.
وی اجرای روشنایی نقطهای در محل ۳۲ تقاطع همسطح پرتصادف، ساخت ۱۰۷ متر مربع تابلو اطلاعاتی و کیلومتر شمار و نصب تعداد هزار و ۱۷۰ علایم، تابلو و تجهیزات ایمنی در مسیرهای ارتباطی را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی از ابتدای امسال ذکر کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین دغدغههای اجتماعی همواره کاهش سوانح جادهای، تلفات جانی و مالی ناشی از آن بوده که تحقق این هدف علاوه بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جادهای، با فرهنگسازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکانپذیر است.
وی افزود: با توجه به دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ۶۳ نقطه پرتصادف و دارای تصادف جدید در استان شناسایی شد که پس از تایید در کمیسیون مربوطه کشوری عملیات اجرایی آن شروع میشود.
جلالزاده اظهار داشت: پیش از این در خراسان جنوبی ۳۱ نقطه حادثهخیز مصوب داشتیم که با توجه به اعتبارات برای رفع آنها اقدام شده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۲ نقطه حادثهخیز رفع شده است گفت: ۶ نقطه حادثهخیز دیگر را در دست اقدام داریم که تا پایان سال جاری در صورت تامین اعتبار لازم رفع خواهد شد.
خراسان جنوبی استانی پهناور و کویری است که طول راههای آن ۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر بوده و ششمین استان از نظر طول راهها در سطح کشور است. این پهناوری و فاصله طولانی بین شهرها عملیات راهسازی و راهداری را پرهزینه و گاهی زمانبر میکند، با این وجود اعتبارات حوزه راه استان در سالهای اخیر چهار برابر افزایش یافته است.