کاشان - ایرنا - رییس دادگستری اردستان گفت: برگزاری انتخابات طی ۴۲ سال در جمهوری اسلامی ایران نشانه دموکراسی و از افتخارات نظام است و رسانه‌ها با تولید محتوای غنی و اثرگذار، تلاش و توطئه‌های دشمنان در راستای کمرنگ جلوه دادن و بی‌انگیزه کردن مردم از حضور در انتخابات ۲۸ خرداد را خنثی کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا شعبان‌فر روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران در محل شورای حل اختلاف اردستان که در خصوص انتخابات برگزار شد، افزود: برگزاری انتخابات علاوه بر دموکراسی اسلامی، بر پایه آنچه قانون اساسی نسبت به برگزاری آن تکلیف کرده نتایج زیادی به همراه دارد و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند درست است که‌ انتخابات یک روز است ولی نتایج آن حداقل چهار سال خواهد بود.

وی ادامه داد: انتظار از اصحاب رسانه این است که طوری اطلاع رسانی کنند که مردم علاوه بر واقف شدن به اهمیت موضوع، به حضور حداکثری پای صندوق‌های رای تشویق شوند.

به گفته وی، مردم هر کجا به درستی انتخاب کردند ثمره آن را به چشم دیدند در غیر این صورت با مشکل مواجه شدند، از این رو انتخاب آگاهانه و هوشمندانه می‌تواند گره‌گشای مشکلات جامعه باشد.

رییس دادگستری اردستان با بیان اینکه‌ شبکه‌های معاند هر روز علیه انتخابات سخن می‌گویند و قصد دارند مردم را از حضور در انتخاب باز دارند، اظهار داشت: نخستین اولویت برای نظام، حضور حداکثری و سپس انتخاب شایسته و اصلاح است و اصحاب رسانه می‌توانند در این زمینه کمک کنند؛ بدون شک نتیجه انتخابات در عرصه داخلی و خارجی بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش دارد انتخابات پرشور برگزار نشود، افزود: انتخابات یک رفراندوم (همه‌پرسی) مهم برای نظام است و نباید بی‌تفاوت از کنار آن عبور کرد و رسانه ها و فضای مجازی باید با انتقال مطالب تبلیغاتی، توطئه رسانه‌ای معاندان را خنثی کنند.

شعبان‌فر درخصوص اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: این انتخابات نیز مهم و تاثیر گذار است، چرا که تعیین سرنوشت شهر و روستا برای چهار سال بستگی به آن دارد.

وی تاکید کرد: هر کجا شهردار یا دهیار خوب انتخاب شود موجب رشد و پیشرفت آن محل خواهد شد، چرا که این شهردار یا دهیار است که مسوولیت اجرایی و عمرانی را بر عهده خواهد داشت ، از این رو مردم باید آگاهانه افرادی را انتخاب کنند که از برنامه، ایده و نظر علمی و حسن شهرت برخوردار باشند.

نقش موثر رسانه ها در برگزاری انتخابات پرشور

دادستان عمومی و انقلاب اردستان نیز گفت: رسانه‌های شهرستان نقش مهم و اثرگذاری در برگزاری انتخابات پرشور دارند.

علیرضا کربلایی افزود: امروز وظیفه ملی و دینی همه ما حکم می‌کند که زمینه برپایی یک انتخابات سالم و پرشور را در شهرستان فراهم کنیم تا مردم با آرامش و آزادی کامل در تعیین سرنوشت خود نقش ایفا کرده و فرد یا افراد اصلح را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی درخصوص برقراری نظم و امنیت و اجرای قانون از هیچ تلاشی فروگذار نیست، تاکید کرد: این دستگاه وظیفه رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی را برعهده دارد و تشخیص درست یا نادرست بودن موضوع شکایت بر عهده قاضی است، از طرفی اصحاب رسانه مراقب باشند علاوه بر رعایت اخلاق انتخاباتی، مطالبی منتشر نکنند که منجر به تشکیل پرونده قضایی شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردستان در خصوص میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرستان اظهار داشت: در این زمینه در این خطه به یک نظر واحد نرسیده‌ایم و برخی‌ها معتقدند آیین‌های مذهبی باید برگزار شود و عده‌ای می‌گویند نباید برگزار شود، اما آنچه باید مد نظر باشد مصوبه‌های ستاد کروناست و نظر ما اجرای قانون برای همه یکسان است.

کربلایی اضافه کرد: عمل نکردن به شیوه‌نامه‌های بهداشتی موجب افزایش شمار بیماران، بستری و فوت خواهد شد.

مدیران فضای مجازی اردستان، نجیب‌ترین فعالان این فضا

همچنین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان اظهار داشت: افرادی که در خبرگزاری‌ها و فضای مجازی شهرستان فعالیت می‌کنند که از نحیب‌ترین افراد فعال در این فضا هستند.

فضل‌الله بصیرت افزود: این افراد کمترین چالش‌ها را با مسوولان و دستگاه‌های اداری دارند و نظرهای مردم و مشکلات را به خوبی به دستگاه‌ها منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۸۰ کانال تلگرامی و فضای مجازی در اردستان فعال است، تصریح کرد: خبرنگاران بیش از همه فعالیت دارند و اغلب آنان در فضای مجازی نیز فعالند و همراه با مسوولان در راستای رفع مشکل مردم و امیدبخشی به جامعه تلاش می‌کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: رسانه‌های شهرستان در آستانه برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد همکاری موثری با دستگاه‌ها در راستای تشویق و ترغیب مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای دارند.

بصیرت درخصوص لزوم برخورد با فعالان فضای مجازی که قصد تشویش اذهان عمومی و بی اهمیت جلوه دادن انتخابات را دارند، تصریح کرد: پلیس فتا باید جدی‌تر وارد عرصه شده و این افراد را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کند؛ نقشی که در شهرستان به خوبی ایفا نشده است، چرا که با برخی کانال‌های مخرب برخورد و از فعالیت آنها جلوگیری نشده است.

وی تاکید کرد: در برهه کنونی باید قوی‌ترین نیرو، مسوول رصد فضای مجازی باشد و اردستان نیازمند تشکیل یک تیم‌ رصد فضای مجازی است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار تفر در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.