سنندج – ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به سامانه ستاد تسهیل داشته باشند و هر دستگاه متولی درخواست‌های مطرح شده در آن را هرچه سریعتر بررسی کند.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز سه‌شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: دستگاه‌های متولی باید مشکلات طرح‌های تولیدی استان را که در سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام می‌شود پیگیری و پاسخ مربوطه را درج کنند.

وی افزود: قبل از اینکه هر طرحی در کارگروه رفع موانع تولید استان مطرح شود باید در کمیته‌های کارشناسی دستگاه‌ها بررسی شود و اگر مشکل قابل حل نبود در ادامه به این کارگروه ارجاع داده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از دستگاه‌های اجرایی خواست اهتمام ویژه‌ای نسبت به سامانه ستاد تسهیل داشته باشند تا روند بررسی مشکلات طرح‌های تولیدی استان سرعت گیرد.

وی به همکاری بانک‌های استان با واحدهای تولیدی در پرداخت تسهیلات نیز اشاره و از آنها درخواست کرد در جهت رونق تولید و تحقق شعار سال بیشتر واحدهای تولیدی استان را حمایت کنند.

جعفری یادآور شد: با توجه به شرایط خاص کشور همه باید برای رونق بخش تولید تلاش کنیم و نهایت همکاری را با واحدهای تولیدی استان داشته باشیم.

دستگاه‌ها فعالیت خود را در سامانه ستاد تسهیل بیشتر کنند

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای کاهش روند بررسی حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان راه‌اندازی شده است و واحدهای مشکل دار باید درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند.

پیمان الماسی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ دستگاه‌ اجرایی، سازمان و نهاد مختلف استان در این سامانه عضو هستند و مدیران آنها می‌توانند مسایل و مشکلات مربوط به بنگاه‌های تولیدی را رصد کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ مورد درخواست هم اکنون در سامانه بررسی نشده است؛ از دستگاه‌های اجرایی خواست در این سامانه فعالیت خود را بیشتر کنند و موانع و مشکلات واحدهای تولیدی مرتبط با حوزه کاری خود را بررسی و پاسخ دهند.

امروز یکصد و شصت و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان طی چند سال اخیر و ششمین جلسه این کارگروه در سال جاری برگزار شد.

در این جلسه مشکلات مختلف ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی شامل شرکت تعاونی ۶۲۵ کشت و صنعت دهگلان، واحد تولید فرآوری محصولات کشاورزی سنندج، شرکت مهندسی پاد، مرغداری ۲۴ هزار قطعه‌ای، شرکت جاودان ستاره زیویه و چهار واحد پرواربندی در شهرهای مختلف استان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای حل مشکلات آنها به تصویب رسید.

در راستای تسهیل و رفع موانع تولید، سال گذشته مبلغ ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳۱ طرح و واحد صنعتی توسط بانک‌های عامل استان پرداخت شد.