سنندج- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از سال‌ گذشته تاکنون و در بازیدهایی که انجام شده هیچگونه داروی قاچاقی در داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش استان توزیع نشده است.

به گزارش ایرنا، عطالله حیدری روز سه‌شنبه در کارگروه پیشگیری و مقابله‌ با قاچاق محصولات سلامت محور اظهار داشت: علاوه بر بازدیدهای بازرسان غذا و دارو در کشفیات نیروی انتظامی و مرزبانی نیز توزیع داروی قاچاق که مربوط‌ به داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش استان باشد مشاهده نشده است.

وی افزود: کردستان استان مرزی و محل عبور قاچاق بوده و برخی از داروها نیز کمیاب و حتی نایاب است و اختلاف قیمت‌هایی نیز در زمینه تهیه این‌ داروها با کشورهای همسایه وجود دارد، بنابراین زمینه برای قاچاق دارو در استان وجود دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: محموله‌های‌قاچاق دارو کشف شده اما مربوط به استان ما نبوده و از استان‌های دیگر
وارد شده است لذا باید همواره هوشیار بوده و ازورود داروهای قاچاق به‌ استان جلوگیری کنیم.

کشف ۶۳۸ هزار قلم داروی قاچاق در کردستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان هم در این نشست گفت:‌ سال گذشته در مجموع چهار میلیون و ۲۳۱ هزار و ۱۵ قلم دارو و ۲ میلیون و ۱۹ هزار و ۲۳۹ قلم لوازم آرایشی  بهداشتی در استان کشف شد.

علی خداویسی افزود: در ۲ ماه اول امسال نیز ۶۳۸ هزار و ۶۶۸ قلم دارو و ۱۷۷ هزار و ۲۸۹ قلم لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

وی یادآور شد: استان کردستان را به عنوان استان قاچاق خیز می‌شناسند در حالیکه در بسیاری از مواقع کالاهای کشف شده مربوط به استان ما نیست و مبدا آن استان‌های دیگر است.

دبیر کمیسیون مبازه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: در گذشته‌ فقط بحث قاچاق کالا مطرح بود و امروز بحث تقلبی بودن نیز وجود دارد و چون‌ هیچ مشخصه‌ای از تولید ندارند بیشترین ضربه را به سلامت مردم می‌زنند.

وی با تاکید بر حضور دستگاه‌های متولی در گشت‌های مشترک گفت: قاچاق‌ محصولات سلامت محور چون به سلامت مردم و جامعه مربوط است تخلفات آن قابل‌چشم پوشی نیست و باید با تمام توان در زمینه برخورد با این موارد تلاش شود.