شیراز-ایرنا-یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: نتیجه انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اهمیت زیادی دارد به نحوی که انتخاب مطلوب به حل مشکلات کشور منجر می‌شود و انتخاب نامطلوب خسارت بار خواهد بود.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام قاسمعلی نوچمنی سه‌شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در پیش رو است و قوه مجریه بزرگترین قوه کشور بعد از مقام رهبری است و دولت مجری انجام امور اداری کشور است و وظایف مهمی برعهده دارد.
وی گفت: حضور حداکثری همه اقشار جامعه در انتخابات ۲۸ خردادماه جاری باید مدنظر باشد.
نوچمنی نفس انتخابات و مهمترین اولویت این رویداد را حضور مردم و جوانان در انتخابات دانست و افزود: حضور در انتخابات نشان از تایید آرمان های انقلاب دارد.
وی ادامه داد: در گام دوم نتیجه انتخابات مطلوب نیز اهمیت دارد بنحوی که انتخاب مطلوب به حل مشکلات کشور منجر می شود؛ اگر انتخاب اصلح نباشد مشکلات مردم نیز افزایش می یابد.
این فعال سیاسی گفت: مطالبه گری حق قانونی مردم است و معیشت مردم بعد از انتخابات پیش‌رو باید درست باشد و مردم در رفاه باشند.
وی اضافه کرد: رییس جمهوری آینده باید معیشت مردم را اولویت کار خود بداند و در اولویت دوم نیز ایجاد شغل برای جوانان را مدنظر داشته باشد.
نوچمنی سومین اولویت کنونی جامعه را تامین مسکن جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: در قانون اساسی به صراحت آمده که آسایش و رفاه مردم باید تامین شود.
وی با بیان اینکه مردم باید از آزادی نسبی نیز برخوردار باشند،گفت: در سیاست خارجی نیز باید اصول امام و رهبری رعایت شود و همچنین باید مدنظر نامزدهای انتخابات باشد که میدان بوده که دیپلماسی کشور ما را عزت داده است.
نوچمی بیان کرد: رییس جمهوری آینده نباید با استکبار جهانی کنار بیاید و در خصوص رابطه ایران با آمریکا نیز ما از اصولمان کوتاه نخواهیم آمد و اگر روزی استکبار از خوی درندگی ملتها کوتاه آمد و با ما همراه شد با هر کشوری جز اسرائیل رابطه خواهیم داشت.