شیراز-ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: داوطلبان شورای شهر جهرم به جای تبلیغ یا خدای‌نکرده تخریب، کارنامه و برنامه خود را اعلام و به عبارت دیگر خود و برنامه‌ خود را عرضه کنند.

مهدی شفیعیان دوشنبه در جلسه توجیهی داوطلبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر جهرم افزود: ۱۶ خرداد اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام و پس از آن مهلت یک هفته‌ای برای تبلیغات آغاز می‌شود.

وی ابراز کرد: اعضایی که شورای جدید اسلامی شهر جهرم را تشکیل می‌دهند به قانون و توسعه شهر اشراف داشته باشند.

وی اظهار کرد: رعایت اخلاق حسنه انقلابی را مدنظر داشته باشید لحظه به لحظه زندگی ما در نظام دینی جمهوری اسلامی عبادت است و مردم به ما نگاه می‌کنند.

شفیعیان گفت: تا قبل از شورا، انتخاب شهردار به صورت انتصابی بود و مشارکت مردم در امور شهر از طریق شورا محقق شد.

فرماندار جهرم بیان کرد: برای مردم شوراها جایگاه ویژه‌ای دارند  وشورایی توانمند است که نقش‌آفرینی داشته باشد؛مردم نسبت به گذشته آگاه‌تر شده‌اند و به برنامه‌ها و دستاوردهای هر فردی نگاه می‌کنند.

 شفیعیان ادامه داد: پیشنهاد می‌شود داوطلبان به جای تبلیغ از نقدهای دلسوزانه و منصفانه‌ای که شده، استفاده کنند؛در فضای یک هفته‌ای تبلیغات انتخاباتی، اخلاق حسنه اسلامی را مدنظر قرار دهید و در جذب آرای اقدام کنید طوری که مردم رغبت کنند به خاطر داوطلبان شورا پای صندوق بیایند. نسبت به دغدغه‌های مردم حساس باشید و دلسردی ایجاد نکنید.

شفیعیان بیان کرد: تمام امکانات برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات پیش‌رو در شهرستان جهرم بسیج شده‌اند؛رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهید تمام امکانات شهرستان برای انتخابات خوب بسته شده است.

فرماندار جهرم ادامه داد: در انتخابات امسال با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه تعداد شعبه‌های انتخابیه را افزایش داده‌ایم تا سلامت مردم تضمین شود. جاهای که و حوزه‌ای که شلوغ و پر تراکم از نظر آرا بوده و در کنار آن حوزه دیگر قرار داده شده است؛ امسال ۱۰۶ شعبه انتخابی در شهر جهرم فعال بوده که سه حوزه به شکل سیار است؛ همچنین ۵ شعبه در قطب‌آباد و یک حوزه در دوزه سیمکان نیز کار جمع‌آوری آرای مردم را بر عهده دارند.

تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی از پنجشنبه ۲۰ خرداد آغاز می شود و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار داد.