اراک - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ملت انقلابی ایران همواره پای آرمان‌های امام راحل و شهدا ایستاده‌اند و در انتخابات پیش رو نیز با وجود مشکلات اقتصادی آگاهانه پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

حجت‌الاسلام «عباس دانشی» روز چهارشنبه در نشست نشست فعالان فضای مجازی و مدیران رسانه‌های استان مرکزی با پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان مرکزی،افزود: با توجه به حساسیت‌های داخلی و خارجی مردم این استان همراه و همگام با ملت غیور ایران در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به نقدهایی که در حوزه اقتصادی و معیشتی وجود دارد و شیوع کرونا، انتخابات سال جاری متفاوت است اما مردم همواره رای خود را پشتوانه نظام اسلامی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی در ماه‌های گذشته برای نا امیدی مردم از سوی دشمنان انجام شد که با آگاهی و هوشیاری مردم این توطئه‌ها نیز نقش بر آب می‌شود.

رئیس پلیس فتا در استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان و کشور تبلیغات نامزدهابیشتر از بستر حقیقی به فضای مجازی منتقل شده  است.

سرهنگ «احسان آنقی» افزود: انتخابات سال جاری یکی از آزمون‌های سیاسی حساسی است که فضای مجازی و رسانه‌ها بر بستر وب در آن سهم بزرگی دارندو این تقویت سهم مجازی تجربه‌ای جدید است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تبلیغات نامزدها در فضای مجازی تیم‌های پلیس فتای استان فعالیت خود را بیش از پیش افزایش داده و اکنون اشراف کامل بر فضای مجازی وجود دارد.

رئیس پلیس فتا در استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت دشمنان اسلام و انقلاب و ایجاد هشتک‌هایی از سوی معاندان نظام، باید از بازنشر این هشتک‌ها از سوی رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی استان خودداری شود.

سرهنگ آنقی افزود: استان مرکزی در بازنشر برخی هشتک‌ها جایگاه مناسبی نداشته و نیاز است رسانه به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی که با بازنشر این پیام‌ها موجب کاهش مشارکت و تشویش اذهان عمومی شوندمورد پیگرد قانونی قرار گرفته و با آنان برخورد می‌شود.

رئیس پلیس فتا در استان مرکزی گفت: افزایش جذب مشارکت و جلوگیری ناامیدی و تشویش اذهان عمومی در انتخابات سال جاری باید در دستور رسانه‌های استان قرار گیرد.

سرهنگ آنقی خاطرنشان کرد:توهین و افترا از جمله تخلفات انتخاباتی و جرم بوده  و بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی زمینه حضور قاضی با ضابط قضایی در محل فراهم شده‌است.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفرش، فراهان و آشتیان ۲۸ خردادماه امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.