تهران - ایرنا - رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه مسئولیت تشکیل ستاد بهداشت و درمان اربعین در وزارت بهداشت، بر عهده این سازمان است، گفت: با توجه به زمان کوتاه باقی مانده به برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین کارها باید از حالت نوشتاری خارج و عملیاتی شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان اورژانس کشور، پیرحسین کولیوند با اعلام این مطلب گفت: خیرین در این سال ها همیشه در کنار حوزه سلامت بوده اند و در راهپیمایی عظیم اربعین نیز این گروه ها از طریق نهادهای مردم نهاد یکپارچه و هماهنگ با اولویت سنجی در مناطق مختلف کشور می توانند در کنار کمیته بهداشت و درمان اربعین جریان ساز شوند.  

وی افزود: گروه های جهادی همکاری مستمری با نهادهای مردمی دارند و هرساله این تشکل های مردمی برای کمک در این مسیر آماده هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در سال های اخیر ریاست کمیته بهداشت و درمان اربعین بر عهده سازمان اورژانس کشور بوده و این سازمان در تعامل با ارگان های دیگر همچون نیروی انتظامی، بهزیستی و هلال احمر همه ابعاد سلامت مسیر اربعین را هدایت می کند.  

کولیوند افزود: در ایام اربعین تمامی خدمات سلامت از جمله تامین دارو، تجهیز بیمارستان ها، درمانگاه های سیار، اتوبوس آمبولانس، بیمارستان های خاص تخصصی(سی بی ار ان ایی) از جمله وظایف کمیته بهداشت و درمان اربعین است.  

وی با اشاره به پرهیز از موازی کاری و هدر رفت منابع، افزود: خیرین سلامت می توانند در حوزه زیرساخت های ثابت و حتی مصارف روزانه به این کمیته کمک کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهارکرد: هر سال در ایام اربعین علاوه بر زائران میلیونی کشورمان بیش از ۱۸۰ هزار زائر پاکستانی و افغانستانی از مرزهای ایران برای زیارت ابا عبدالله حسین(ع) و حضور در راهپیمایی اربعین وارد کشور عراق می شوند که تامین سلامت این زائران بر عهده کمیته بهداشت و درمان اربعین است.

وی گفت: هم اکنون مرزهای شلمچه، چذابه و مهران مسیرهای عبوری زائرین در ایام اربعین است.

کولیوند افزود: با توجه به زمان کوتاه باقی مانده به برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین کارها باید از حالت نوشتاری خارج و عملیاتی شود.

عرفانی دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به اشتیاق خیرین سلامت درکمک به راهپیمایی با شکوه اربعین گفت: خیرین می توانند با اولویت بندی، سطح خدمات، نوع مشارکت خود را اعلام کنند و در این مسیر می توان از ظرفیت های استانی و ملی نیز استفاده کرد.