بغداد – ایرنا – نماینده پارلمان عراق گفت که امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران یک نقطه عطف در جهان اسلام به شمار می روند.

«عباس السید صروط» عضو فراکسیون «جریان حکمت ملی» به رهبری «سید عمار حکیم» امروز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا تاکید کرد که امام (ره) شخصیتی بزرگ و موثر در جهان است و معتقدم در طول تاریخ بلند اسلامی تا عصر حاضر، ایشان با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نقطه عطفی در جهان اسلام به شمار می روند.
وی با اشاره به اوضاع جوامع اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود که جهان اسلام تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به انحرافات مختلف و خرفه های زیادی آلوده شده بود که با روح اسلام اصیل منافات داشت.
به گفته وی، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) باعث اصلاح این انحرافات و همچنین خرافه زدایی از دین اسلام شدند.
این نماینده پارلمان عراق گفت: امام خمینی (ره) توانست بر یکی از نظام های دیکتاتوری وابسته به غرب در منطقه به نام نظام پهلوی پیروز شود.
عضو فراکسیون جریان حکمت ملی در پارلمان عراق ادامه داد که نظام دیکتاتوری پهلوی به خاطر گرایش غربی اش کاملا از جهان اسلام فاصله  گرفته بود اما وقتی امام خمینی (ره) آمدند، همه این امور تغییر کردند.
عباس السید صروط تاکید کرد که این تغییر در جهت اهتمام به باورهای اسلامی و حمایت های از جنبش های آزادیبخش در همه سرزمین های اسلامی بود.
وی حمایت از مبارزات ملت فلسطین را یکی از نمونه های بارز حمایت جمهوری اسلامی ایران از جنبش های آزادیبخش در منطقه برشمرد و خاطر نشان ساخت که همه جنبش های آزادیبخش در فلسطین امروز مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند و علت آن نیز ناشی از بینش اصیل اسلامی است که امام خمینی (ره) در خصوص قضیه فلسطین و قدس شریف داشتند.
وی یکی از برکات وجود امام راحل (ره) را رساندن تفکر و اندیشه اسلامی به جوامع غربی عنوان کرد و گفت که امام (ره) دین بزرگی بر جهان اسلام دارند و به برکت وجود ایشان بود که امروز اندیشه دینی در سراسر جهان انتشار یافته است.
این نماینده پارلمان عراق با یاد کردن از جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین عنصر مقاومت در برابر استکبار جهانی افزود که یکی از نمادهای بارز آن، دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل (ره) تا به امروز است.
عباس السید صروط تاکید کرد آنچه مسلم است اردوگاه غرب به رهبری آمریکا اینک به شدت از انتشار تفکرات امام خمینی (ره) در جهان نگران است.