بیرجند - ایرنا - مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: نماز جمعه فردا (۱۴ خرداد) به جز بیرجند در ۱۰ شهرستان دیگر این استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حامد شاهبیکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس مصوبات و رنگ‌بندی جدید می‌توان نماز جمعه را در سراسر استان برگزار کرد اما از آنجا که مدیریت تعداد نمازگزاران در مرکز استان دشوار است براساس تصمیمی که با اولویت سلامت مردم گرفته شد نماز جمعه این هفته نیز در بیرجند برگزار نمی‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به آخرین مصوبات ستاد کرونا، نماز جمعه در هر شرایط رنگ‌بندی برگزار می‌شود و اقامه نماز در فضای باز و با حضور حداکثر ۷۵ نفر در شهرهای قرمز و ۱۰۰ نفر در شهرهای نارنجی از الزاماتی است که باید مدنظر باشد.

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: نماز جمعه فردا در شهرستان‌های زرد استان طبق روال معمول با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود و در مناطق نارنجی حداکثر با حضور ۱۰۰ نفر باید برگزار شود که در حال حاضر این شرایط در مرکز استان وجود ندارد.

وی افزود: سایر شهرستان‌های استان با اولویت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد کرونا نماز جمعه را برگزار خواهند کرد و نمازگزاران حتما مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

حجت الاسلام شاهبیکی تصریح کرد: مکان‌های برگزاری نماز جمعه قبل و بعد از برگزاری این فریضه الهی ضد عفونی می‌شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ شهر این استان محل برپایی نماز جمعه است.

نماز جمعه هفته گذشته (هفتم خرداد) به جز بیرجند در ۱۰ شهرستان استان برگزار شد و در شهر بیرجند مرکز استان از ۱۳ فروردین امسال در پی آغاز روند صعودی ابتلا به کرونا برگزار نشده است.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها از هشتم خرداد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، تعداد مناطق نارنجی خراسان جنوبی نسبت به هفته قبل کاهش یافت و به چهار شهرستان رسید.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد که در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های طبس، نهبندان، سربیشه، زیرکوه، درمیان، خوسف و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.