مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: امام خمینی (ره) از جمله تاثیرگذارترین افراد و رهبران جهان در قرن حاضر بود که اندیشه های والای ایشان برای همیشه الگوی آزادگان جهان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، عارف خدرلو روز پنجشنبه در آیین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که با حضور مسوولان در مجتمع طلاییه این شهرستان برگزار شد افزود: امام خمینی(ره) نه تنها رهبر انقلاب اسلامی ایران بلکه یکی از تاثیرگذارترین اشخاص قرن اخیر و الگوی خیلی از آزادیخواهان و انقلابیون سراسر دنیاست که نام و اندیشه های ایشان برای همیشه در تاریخ جاودانه خواهد ماند.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) ، حقیقت بی نظیری بود که ملت‌های مظلوم جهان، اندیشه‌های ایشان را الگوی خود قرار داده‌اند تا با تاسی از افکار معمار کبیر انقلاب و به‌کار گرفتن آن زمینه رهایی خود از چنگال ستمگران زمان را فراهم کنند.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: امام خمینی (ره) با  شجاعت بی‌نظیر و اتکا به همراهی مردم توانست قدرت‌های خارجی به ویژه غرب و آمریکا را که بر ایران سلطه داشتند به چالش بکشد.

خدرلو ، یکی از ویژگی های برجسته امام (ره) را که قدرت های جهان را حیرت زده کرد شجاعت وی دانست و افزود: این مشخصه برجسته امام را همه مسوولان و مدیران باید الگوی کار و فعالیت خود قرار داده و برای دستیابی به آن در راستای عدالت خواهی و ظلم ستیزی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه انقلابی که توسط امام خمینی (ره) ایجاد شد برپایه ۲ اصل مهم "مردم" و "اسلامیت" بود اظهار داشت: ایشان با این نظریه خود در پایه گذاری انقلاب اسلامی ایران به جهان نشان داد که توجه به اسلامیت و مردم می تواند الگویی موفق در امر حکومت داری در جهان باشد.

وی اضافه کرد: براساس سیاست های مدبرانه امام راحل در حکومت داری، امروزه ایران اسلامی به یکی از مستقل ترین و با اقتدارترین کشورهای دنیا مبدل شده است.

حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب اقتدار نظامی می شود

فرماندار ویژه مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت برگزاری انتخابات پیش رو گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه عامل بسیار موثری برای افزایش اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است و مردم و مسوولان برای برگزاری انتخاباتی با شکوه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه این حضور در بُعد داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهمیت است و تحقق آن ضامن امنیت و اعتبار کشور است افزود: شرکت در انتخابات حق هریک از شهروندان است و مردم با حضور در پای صندوق رای حق خود را استیفا ‌می‌کنند. 

خدرلو افزود: مردم ایران با وجود مشکلات متعدد شجاعانه در برابر جبهه متّحد مخالفان و دشمنان نظام و انقلاب قدعلم کرده و این بار نیز با شرکت گسترده عزم ملّی خود را در حفظ عزت و اقتدار نظام همچون گذشته نشان خواهد داد.

تنها راه عزت و سربلندی کشور جهاد است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهاباد نیز گفت: تنها راه عزت و سربلندی کشور و جبهه مقاومت جهاد است که باید با ترویج اندیشه های امام راحل در جهان بر بازشناسی افکار، عقاید و شخصیت امام امت و شناساندن آن حضرت به نسل جوان تلاش کرد.

سرهنگ پاسدار جلیل نقشی افزود: هر چه از زمان ارتحال امام خمینی (ره) می گذرد، ضروت آشنایی با اندیشه ها، آموزه ها و ابعاد شخصیتی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی بیش از پیش احساس می شود از اینرو باید آحاد جامعه به ویژه نسل جوان را که دوران حیات امام خمینی (ره) را درک نکرده اند با آموزه های بنیانگذار فقید انقلاب آشنا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از اراده ملت است چرا که نظام شکل‌گرفته در ایران، نظامی مبتنی بر آرای عمومی است که در قانون اساسی نیز تبلور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مردم در انتخابات با گزینش افراد اصلح و شایسته می توانند در تعیین سرنوشت کشور تاثیر گذار باشند گفت: مردم باید در کنار مشارکت حداکثری در انتخابات، رویکرد عقلانیت در انتخاب فرد مورد نظر را نیز مورد توجه قرار داده تا با انتخاب افراد کارآمد، نه تنها مشکلات داخلی کشور را برطرف سازند بلکه رشد و توسعه و رونق اقتصادی کشور را نیز تسهیل کنند.

امام خمینی (ره) یک سیاستمدار الهی بود

رییس سازمان تبلیغات اسلامی مهاباد نیز با بیان برخی ویژگی های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امام خمینی (ره) یک سیاستمدار الهی با شخصیتی چند بعدی بودند که بررسی شخصیت ایشان از یک زاویه اجحاف در حق وی است.

حجت الاسلام یاسر آقامحمدی افزود: امروز و در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام با تمام توان و با بکارگیری تمام ابزارها سعی در به چالش کشیدن راه امام راحل را دارند، باید بیش از گذشته در مسیر دفاع از ارزش‌های والای امام خمینی(ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی، گام برداشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک شخصیت بلند مرتبه و آینده نگر در تمام امور بودند اظهار داشت: شخصیت و اندیشه های ایشان محدود به انقلاب اسلامی ایران نیست و در سراسر جهان به عنوان الگویی برای آزادیخواهان و عدالت طلبان متجلی شده است.

امسال، سی و دومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) است؛ روح بلند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.