مهاباد- ایرنا- رییس بیمه سلامت مهاباد گفت: ۵۹ درصد جمعیت این شهرستان شامل ۱۴۲ هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

فیصل رسولی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۷۳ هزار و ۴۲۰ نفر عضو صندوق بیمه روستاییان، ۵۱ هزار و ۲۰۰ نفر بیمه سلامت همگانی، ۱۲ هزار و ۸۵۳ نفر را کارمندان ادارات و نهادهای دولتی، سه هزار نفر صندوق بیمه ایرانیان و مابقی را سایر اقشار از جمله مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و طلاب تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت مهاباد مربوط به اقشار روستایی و همگانی است که هزینه درمانی این افراد به صورت رایگان است.

رییس بیمه سلامت مهاباد اظهار داشت: میانگین جمعیت تحت پوشش سطح آذربایجان‌غربی ۶۲ درصد و مهاباد نسبت به میانگین استانی سه درصد کمتر است.

رسولی اضافه کرد: حدود نیمی از جمعیت شهرستان مهاباد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و طی یک ساله گذشته حدود سه هزار نفر که همپوشانی بیمه ای داشتند شناسایی و نسبت به تعیین تکلیف خود اقدام کردند.

وی در مورد ارایه خدمات به بیماران خاص نیز بیان کرد: ۳۲۳ نفر در این شهرستان تحت عنوان بیماران خاص ( هموفیلی، ام.اس، پیوند کلیه و دیالیز ) تحت پوشش بیمه سلامت هستند که تمام هزینه‌های درمانی آنها به صورت کاملا رایگان است.

رسولی، با اشاره به اینکه هزینه های درمان بیماران خاص بسیار بالا است ،گفت: حدود ۱۵ درصد کل هزینه ارایه خدمات بیمه سلامت به شهروندان، متعلق به بیماران خاص است.

به گزارش ایرنا، بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح موجب شده تا با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.