بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: همزمان با اجرای طرح فراگیر مدیریت مصرف برق در استان مصرف برق ۶۰۰ دستگاه اجرایی پایش شد و این روند ادامه دارد.

مهدی دادگر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفتمین طرح فراگیر مدیریت مصرف برق همزمان با سراسر کشور از دیروز در خراسان جنوبی اجرا شد که در این طرح مصرف برق ۶۰۰ دستگاه اجرایی پایش و با ۶۲ اداره متخلف برخورد شد.

وی از تذکر به ۵۸ اداره متخلف خبر داد و گفت: برق چهار دستگاه اداری که مازاد مصرف داشتند و مصرف خود را کاهش نداده بودند نیز قطع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: هفتمین اقدام فراگیر شرکت برق با هدف کاهش مصرف برق ادارات از روز پنجشنبه در این استان اجرا شد و مصرف برق ادارات به میزان ۵۰ درصد قبل از پایان ساعت کار اداری و ۹۰ درصد پس از آن باید کاهش یابد.

وی گفت: این طرح امروز نیز با هدف استمرار خدمت‌رسانی به شهروندان و برای عبور از پیک بار فصل گرما در استان اجرایی می‌شود و برق اداراتی که در این طرح همکاری نکنند، قطع خواهد شد.

دادگر بیان کرد: در شهرستان‌ها کنترل مقدار مصرف برق ادارات با اعزام ماموران برق به دستگاه‌های اجرایی کنترل می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال با توجه به کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی همچنین شرایط ویژه آب و هوایی در کشور، ضرورت دارد تدابیر ویژه‌ای به منظور رفاه و آسایش شهروندان برای عبور از پیک بار ۱۴۰۰ به ویژه با شروع فصل گرما اعمال شود. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر با توجه به ورود هر روز استان به محدوده قرمز مصرف برق، مشترکان باید مصرف خود را مدیریت کنند تا خاموشی‌های فصل گرما کاهش یابد.

وی افزود: مصرف ساختمان‌هایی که در حال حاضر از روشنایی تزئینی استفاده می‌کنند، حدود ۱.۴ تا ۱.۵ مگاوات در شهر بیرجند است که با مصرف یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی در استان برابری می‌کند لذا از صاحبان این واحدها تقاضای همکاری با شرکت برق در خاموش کردن این روشنایی‌ها را داریم.

دادگر گفت: همچنین با توجه به حجم بالای مصرف برق توسط واحدهای تجاری از صاحبان واحدهای تجاری درخواست داریم همکاری حداکثری با شرکت برق داشته باشند.

وی افزود: برخورد با فعالیت دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز، رفع اتصالات سست و معایب شبکه برق و تعدیل و تنظیم بار روشنایی معابر از دیگر اقداماتی است که در هفتمین طرح اقدام فراگیر شرکت توزیع نیروی برق استان انجام می‌شود.