لارستان- ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: تمامی زیرساخت ها، امکانات و شرایط لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم، امن ، قانونمند، باشکوه و با حضور حداکثری و امیدبخش مردم در روز ۲۸ خردادماه جاری در این شهرستان فراهم است.

جلیل حسنی پنجشنبه در نشست با هیات نظارت شهرهای جنوبی استان فارس تاکید کرد: همدلی و انسجام میان هیات های نظارت و اجرایی و ستاد انتخابات که یکی از محورها و شاخص های اساسسی در برگزاری انتخابات سالم است نیز در این شهرستان در بالاترین و بهترین سطح ممکن قرار دارد.

وی تصریح کرد: این همدلی و هماهنگی ها و انسجام مدیریتی در زمینه برگزاری انتخابات هم در میان هیات های اجرایی و نظارت و هم البته میان همه فرمانداران و اعضای شورای تامین و ستاد انتخابات در شهرستان های جنوبی فارس نیز به بهترین نحو ممکن وجود دارد.

حسنی یادآور شد: نشست های هم اندیشی برای حفظ انسجام و همدلی بیشتر بین فرمانداران و حتی ائمه جمعه در شهرهای جنوبی فارس به طور مرتب برگزار شده و خروجی این نشست ها نیز همین انسجام و هماهنگی و آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات باشکوه ۲۸ خرداد است.

وی همچنین شرایط کرونایی در انتخابات امسال را نیز یادآور شد و گفت: تمهیدات و تدابیر لازم در این راستا از سوی ستاد انتخابات کشور و استان فارس اندیشیده شده و رویکرد اساسی در این زمینه نیز حفظ سلامت مردم و رای دهندگان در پای صندوق های رای و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های اصلی ستاد انتخابات و ستاد مدیریت کرونا این است که برای هر شعبه اخذ رای نیز یک ناظر بهداشتی حضور خواهد داشت .

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: در برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم و قاعده‌مند و قانونی فاکتورهای زیادی موثر است که مهمتر از همه بسترسازی و روان سازی شرایط برگزاری برای فزایش میزان مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.

فرماندار ویژه لارستان همچنین بر ضرورت مشارت حداکثری پای صندوق های رای تاکید کرد و گفت: بهترین و مناسب ترین راه برای تامین امنیت پایدار، آرامش، آسایش و استقلال کشورمان حضور در صحنه انتخابات و همین صندوق های رای است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی بیشترین خدمات در راستای محرومیت زدایی، بسترسازی، زیرساختی، خدماتی، عمرانی و اجرایی را به مردم ارائه کرده است و هیچ کس نمی تواند نافی این تلاش‌ها شود.

معاون استاندار فارس اظهار داشت: اگر می‌خواهیم امیدآفرینی داشته باشیم نباید داشته های خود را از بین برد چرا که نادیده گرفتن داشته ها یعنی ایجاد یاس و ناامیدی و عدم تحرک و پویایی برای ایجاد رشد و توسعه بهتر است.

وی با اشاره به اینکه هرفردی رئیس قوه مجریه باشد چون از فیلتر شورای نگهبان گذشته است مورد احترام است، افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه در کنار هم تحت زعامت رهبر معظم انقلاب فعالیت می کنند.

وی برخی نقدهای غیرمنصفانه بردولت و قوه مجریه در آستانه انتخابات را یادآور شد و گفت: تخریب هر کدام از قوای سه گانه به ویژه دولت برآمده از رای مردم خدشه به نظام و انقلاب است.

فرماندار ویژه لارستان گفت: جایگاه نقد با تخریب تفاوت فاحش دارد و نقد باید منصفانه و در راستای حل مشکل و رفع ضعف ها باشد.

حسنی یادآور شد: تعداد شعبه های اخذ رای در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در لارستان، ۱۳۹ شعبه پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۷۴ شعبه در مناطق شهری و ۶۵ مورد نیز در روستاها اعم از ثابت وسیار برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار نفر نیز مجموع کل عوامل و برگزار کننده دخیل و سهیم در برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در لارستان هستند.

وی با بیان اینکه هیات های نظارت و بازرسی نیز برامر انتخابات ناظر و حاضر هستند، گفت: تعداد داوطلبان در این دوره در حوزه شهری ۱۲ درصد و در مناطق روستایی لارستان  نیز ۱۱ درصد نسبت به دوره پنجم در شهرستان لارستان رشد داشته است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان لارستان ادامه داد: مجموع نامزدهای حاضردرششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای منطقه لارستان را ۱۶۹ نفر و در حوزه روستایی و تیره های عشایری را نیز ۵۹۴ نفر عنوان کرد.

رییس شورای اداری لارستان یادآور شد: وظیفه همه ما در مرحله اول روشنگری، شفاف سازی و امید آفرینی در موضوع انتخابات و آینده کشور است که می طلبد دستگاه های اجرایی شهرستان توانمندی ها و اقدامات و فعالیت‌های دولت را برای مردم تشریح کنند و مردم نیز با آگاهی کامل در انتخابات شرکت کنند تا امید در جامعه سرزنده شود و مشارکت خوبی در راستای انتخاب اصلح رقم بخورد.

اندیشه های امام خمینی به نحو شایسته تبیین شود

وی با تسلیت فرارسیدن ۱۴ خرداد سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز گفت: برنامه های متنوع و باشکوهی در همه بخش ها و حتی روستاها پیش بینی شده است.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه امام خمینی (ره) اقتدار، عزت و سربلندی را برای کشور ما به ارمغان آورد، گفت: تبیین آرمان ها و اندیشه های بلند این عالم فرزانه برای نسل امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا   ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.