ارومیه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تبعیت از اندیشه والای امام راحل، نیاز مهم در راستای فائق آمدن بر مشکلات در جهان امروز است.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی با قدم گذاشتن در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش برای شکست طاغوت زمان، این پیام را به مردم جهان داد که  آنان باید خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند؛ ایشان عبودیت و بندگی طاغوت ها را نفی و مردم را به استقلال و آزادی دعوت کرد. 

وی اظهار داشت: به همین دلیل است که امروز نام و یاد و اندیشه امام راحل همچنان جاودانه و ماندگار مانده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هنوز در کشورهای مختلف جهان، از امام راحل با عظمت یاد می شود و تاثیر راه ترسیم شده توسط ایشان بر مردم اقصی نقاط جهان قابل تامل و مطالعه است.

آیت الله شبستری اضافه کرد: امروز بسیاری از انقللاب هایی که در اقصی نقاط جهان علیه ظلم‌ و ستم صورت می گیرد، با الگو پذیری و تاسی از انقلاب و راه  امام راحل صورت می گیرد.

 وی در خصوص صدور انقلاب اسلامی به جهان نیز گفت: منظور از صدور انقلاب اسلامی صدور اندیشه‌، آزادی طلبی، نفی وابستگی به اجانب و صدور فکر انقلاب بود.

وی افزود: منظور از صدور انقلاب این بود که مردم می توانند با الگو گیری از دستورات اسلامی حکومت تشکیل دهند، روی پای خود بایستند و  مملکت خود را با دستورات اسلام اداره کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به‌رمز ماندگاری یاد و نام‌ امام‌ راحل نیز اشاره کرد و ادامه داد: امام‌ خمینی (ره) برای خدا و ‌به خاطر خدا قیام کرد، به خاطر خدا حکومت تشکیل داد و همین حرکت ها رمز ماندگاری و جاودانگی یاد و نام و اندیشه امام راحل پس از گذشت سالیان متمادی است.

وی  با بیان‌اینکه ملت ایران در راستای نپذیرفتن طاغوت های زمان، سختی های زیادی تحمل کرده اند، گفت: ‌امید می رود با حضور پرشور درپای صندوق های رای حماسه دیگری توسط این ملت خلق شده و مردم با انتخاب و رای خود شکوفایی کشور را رقم زنند.

به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) در شامگاه ۱۳ خرداد سال ۱۳۶۸ شمسی دعوت حق را لبیک گفت و در ۱۴ خرداد  به خاک سپرده شد.

امسال سی و دومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) است.