مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: شخصیت امام خمینی (ره) به گونه‌ای بود که علاوه بر اینکه در دل مردم قرار داشته و دارد، در سطح جهانی نیز از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است.

ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: کردار و گفتار حضرت امام خمینی (ره)، ایشان را از سایر شخصیت های جهانی متمایز کرده و اندیشه و تفکر امام راحل ضمن دگرگونی تاریخ جهان هم اکنون نیز در عرصه های جهانی تداوم دارد.

وی ادامه داد: دفاع از مظلومان به واسطه زنده نگه داشتن موضوع فلسطین توسط امام راحل نشان داد که حمایت از ستمدیدگان حد و مرز نمی شناسد و محدود به مرزهای جغرافیایی نیست.

امام جمعه مهاباد اظهار داشت: باور، علاقه و همکاری با مردم به ویژه قشرهای آسیب دیده در امام راحل نیز از ویژگی های برجسته شخصیت ایشان بود که محبوبیت وی را فرا منطقه‌ای کرده است.

ماموستا امامی، ثبات و استقامت در مقابل مشکلات و سختی ها را از دیگر ویژگی های اخلاقی امام دانست و گفت: لحظه ورود امام خمینی (ره) به کشور و تشییع باشکوه ایشان جزء بی نظیرترین مراسمی بود که تاکنون جهان به خود دیده است.

وی با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید مواضع صریح خود را در قبال اهل سنت و سایر مذاهب مملکت اعلام کنند تا اقوام ایرانی نسبت به آینده خود آگاه باشند.

وی با بیان اینکه مردم کرد و اهل سنت در زمان جنگ شهیدان بسیاری از تقدیم انقلاب کردند، اضافه کرد: استفاده از شخصیت های برجسته کرد و اهل سنت در مقام های ارشد کشوری و دستگاه قضا جزء مطالبات به حق و قانون اساسی کشور است که باید به آن توجه شود.

امسال، سی و دومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) است؛ روح بلند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.