شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش موارد ابتلا در شهرستان سامان طی ۱۰ روز اخیر این شهرستان از وضعیت زرد شیوع کرونا به وضعیت نارنجی یا پرخطر تغییر رنگ داد.

سید راشد جزایری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا و بن در وضعیت زرد(خطر متوسط) و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر چه موارد ابتلا در شهرستان سامان طی روزهای اخیر افزایش داشته است اما در مجموع شیوع کرونا در استان روند کاهش خود را حفظ کرده است.

جزایری تصریح کرد: در مقایسه با اوج شیوع کرونا در موج چهارم موارد سرپایی در استان بین ۶۰ تا ۶۵ درصد کاهش، موارد بستری ۴۰ درصد کاهش و موارد مرگ و میر ۳۰ درصد کاهش یافته است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا رسیدن به وضعیت مطلوب همچنان فاصله دارد، افزود: میزان رعایت پروتکل‌ها در استان ۸۰ درصد است.

جزایری با اشاره به محدودیت‌های شکل گرفته در تعطیلات نیمه خرداد، اظهار داشت: بنا بر گزارشات نیروی انتظامی استان، محورهای مهم و پرتردد استان به خوبی کنترل شده است و نظارت‌ها در این خصوص در حال انجام است.

وی در ادامه مبتلایان جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته را ۱۲۳  نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۰ نفر بستری و  ۹۳ نفر سرپایی هستند.

جزایری تصریح کرد: برهمین اساس تعداد مبتلایان کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون به ۴۵ هزار و ۸۴۷ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، بنا بر گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۱۰۶ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.