سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت : حفاظت از منابع زیستی و تداوم زندگی در راستای توسعه پایدار در هر جامعه‌ای یک اصل مهم و انکارناپذیر است.

به گزارش ایرنا، در پیام بهمن مرادنیا استاندار کردستان که عصر یکشنبه به مناسبت هفته محیط زیست صادر شده آمده است: امروز مقوله توسعه به نحوی با حفظ محیط زیست گره خورده است که لزوم انجام کارها و فعالیت‌های توسعه ای و عمرانی با پیوست زیست محیطی را حائز اهمیت کرده است. از این رو تلاش مسوولان در راستای توسعه پایدار با اولویت حفاظت از منابع زیستی و تداوم زندگی، با بهره برداری از ذخائر آب و خاک در هوای سالم و رعایت اصول بقاء تنوع زیستی و حقوق جانداران در مناطق حفاظت شده یک اصل مهم و انکارناپذیر است. 

در ادامه این پیام تاکید شده است:  در استان کردستان با دارا بودن طبیعتی مملو از زیبایی های خدادادی، شاهد گونه های نادر ارزشمندی هستیم که در اقلیم های متنوع و منحصربفرد حیات دارند و بعضاً با جوامع ملی همزیستی مسالمت آمیز دارند که نشأت گرفته از فرهنگ خاص و متعالی طبیعت دوستی آنان است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان خطه کردستان، پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان حفاظت محیط زیست و هفته محیط زیست که با شعار "نیم قرن حفاظت از زیست بوم‌های ایران، بازنگری، نوسازی و بازسازی" مزین گردیده را نیز گرامی داشته، مزید توفیقات معاون محترم رییس جمهور و مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست، همه کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان و همه کارشناسان، متخصصین و دوستداران محیط زیست پربار سرزمینمان ایران اسلامی را در خدمت به صیانت و پاسداشت مواهب زیست محیطی، از درگاه احدیت مسئلت می کنم. 

۱۷ الی ۲۳ خرداد ماه به عنوان هفته محیط زیست در تقویم کشورمان نامگذاری شده است.