بندرعباس- ایرنا- رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: هشت هزار و ۳۳۵ داوطلب ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان از ۲۰ خردادماه امسال اجازه تبلیغات انتخاباتی دارند.

علی رئوفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هفت هزار و ۶۳۸ داوطلب روستایی و ۶۹۷ داوطلب شهری بوده که تایید صلاحیت نهایی شدند.

وی بیان داشت: انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۳ شهرستان، ۴۵ شهر، ۴۰ بخش و ۸۷ دهستان هرمزگان برگزار می‌شود.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان اظهارداشت: کاندیداهای شهری برای ۲۱۵ کرسی پنج نفره در ۴۳ شهر، هفت کرسی در شهر میناب و ۱۱ کرسی در شهر بندرعباس و کاندیداهای روستایی نیز برای ۱۱۷ کرسی پنج نفره و هزار و ۲۰۴ کرسی سه نفره باهم رقابت می‌کنند.

رئوفی ادامه داد: سقف تعیین شده شعبه‌های اخذ رای در هرمزگان یک هزار و ۶۶۴ شعبه بوده است اما طبق آخرین وضعیت در سطح استان تاکنون تعداد یکهزار و ۵۵۱ شعبه فعال (شامل ۹۹۵ شعبه ثابت و ۵۵۶ شعبه سیار) ساماندهی شده است.

وی ابرازداشت: : این شعبه‌ها شامل ۵۶۳ شعبه شهری (۵۰۸ ثابت و ۵۵ سیار) و ۵۸۸ شعبه روستایی (۴۸۷ ثابت و ۵۰۱ سیار) است.

رییس ستادانتخابات هرمزگان اظهارداشت: درحال حاضر ۳۴ هزار عوامل اجرایی در استان شامل نمایندگان فرماندار، عوامل اجرایی شعبه، نیروهای انتظامی، خدماتی، بازرسی و ناظران شوراها در پای صندوق‌های رای ساماندهی شده است که در هر شعبه ۲۲ تا ۲۵ نفر مستقر می‌شوند.

 در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال حدود یک میلیون و ۱۸۹ هزار نفر در هرمزگان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد افراد ۸۰ هزار  نفر رای اولی هستند.