بجنورد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی، نهادها و بانک‌های استان از روز چهارشنبه ( ۱۹ خرداد) به منظور صرفه جویی در مصرف برق تغییر می کند.

به گزارش ایرنا، علی بیگ زاده عصر دوشنبه در شورای راهبردی توسعه مدیریت استان اعلام کرد: با توجه به مصوبه ستاد بحران استان و تاکید وزارت نیرو و به منظور استفاده بهینه از انرژی و صرفه جویی در مصرف برق ،ساعات کاری دستگاههای اجرایی استان کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: طبق این بخشنامه، ساعت کاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادها، بانک‌ها، مؤسسات عمومی غیردولتی و شهرداری‌ها در روزهای شنبه تا چهارشنبه تا اطلاع ثانوی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ و ۳۰ و روز پنجشنبه از ساعت ۶ و ۳۰ تا ۱۲ و ۳۰ تعیین شده است.

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: تعطیلی پنجشنبه ها نیز نیاز به مصوبه هیات دولت دارد و این تعطیلی غیرممکن است و ساعات اداری ظول هفته باید بر اساس قانون ۴۴ ساعت را پوشش دهد.

وی بر ضرورت توجه مدیران به موضوع صرفه‌جویی در مصرف برق تاکید کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران باید به منظور کاهش مصرف برق به موضوع تنظیم دمای محیط کار به حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد، استفاده از دیزل ژنراتورهای در اختیار از ساعت ۱۱ و خاموش کردن همه وسایل سرمایشی و روشنایی در پایان ساعت اداری توجه داشته باشند.

بیگ زاده عنوان کرد: تاکید شود سیستم سرمایشی و برودتی ۳۰ دقیقه قبل ازساعات پایانی کار ادارات خاموش شود و در سربرگ ادارات و تابلوهای اعلانات دستگاه ها کاهش مصرف برق فرهنگسازی شود.

به گفته وی؛ پیش بینی می شود کاهش ساعات ادارات موجب شود ۱۰ تا ۱۵ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شود.

بیگ زاده خاطرنشان کرد: مدیران مکلفند به منظور پاسخگویی به مراجعین، نسبت به فعال بودن میزهای خدمت در ورودی ادارات و طبق روال معمول ساعت کاری اقدام کنند.

وی افزود: کمبود شدید باران و نزولات جوی، عدم استفاده از انرژی سبز موجب شد امسال به شدت با کمبود آب و برق مواجه شویم، انتظار داریم همه با مصرف درست انرژی و صرفه جویی در آب و برق برای گذر از این بحران همکاری کنند.

هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از نیروی برق برخوردار هستند.

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی و سیمان بجنورد، ریخته گری اسفراین و آلومینای جاجرم، مصرف برق خراسان شمالی به ۴۰۰ مگاوات در روز می رسد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.